Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg under mars 2010

Av Veronica - 21 mars 2010 21:14

dagens bild på vårtecken

   takdropp...

Av Veronica - 16 mars 2010 21:53

Idag är det 11 år sedan

11 år sedan min lilla bäbis föddes

Nu är han ingen bäbis längre

Han är stor, han är snart vuxen

Tänk vad tiden går, åren flyger förbi

Har just tittat på kort från då han föddes

Känns som igår, men det är det inte...


Grattis min storkille

 

       

Av Veronica - 11 mars 2010 17:19

En bild från gårdagens besök på Leos Lekland.

  

Orken tog slut och vi la oss på en studsmatta och bara slappade.

Man behöver inte leka hela tiden :)

  

Av Veronica - 11 mars 2010 17:08

Lovet fortsätter i en intensiv bana.

Vaknade 6,20 av att Pers väckare startade, Per borde vara uppe.

Det var han men måste kommit åt snozze knappen eller något. Efter att ha stängt av den kände jag att jag var pigg, varför sova då? 

Började med bullbaket som jag planerat in denna vecka. 

När barnen vaknade fanns det över 100 nybakta bullar att smaka i sig.

Kanske inte världens nyttigaste frukost, men hur ofta händer det att man vaknar och det finns nybakta bullar. Inte ofta, inte här i af. 

  


När jag lix var igång bakade jag långpannekaka till skidtävlingen i helgen, nu är det gjort. Skönt! Då kom Jennifer på att hon ville att vi skulle göra morotskaka. Snabbt iväg på Ica för att inhandla lite ingridienser. Innan lunch var allt bak klart.

  


Efter lunch blev det storstädning med skurning av hela nedervåningen. Sen skulle jennifer till kompis och jag förbi jobbet en sväng. 


När jag kom hem så sken solen och det hängde snö över takkanten. Dags att skotta. Skottade ner allt ras som hänge över och skottade bort allt. En timme senare kom glassbilen och jag och Jonte tog en glasspause. Då hände det!


ALL snö som var kvar på taket kom. Vår gång framför huset försvann under all snö. Bara att börja om... Två timmar senare så är nästan allt klart och jag är helt slut.


  

Ingen bro, men massor av snö...

  


Varför gå på gym när man kan skotta snö?!?!?

Av Veronica - 10 mars 2010 10:23

Träningsvärk i hela kroppen, känns att det är sportlov...

Har gjort min första tur på bräda i lördags. Provade lillebrors.

Oj, oj vad svårt, men såååå kul..

Sen har vi varit på Leos lekland i ske-å. Riktigt fint var det och vi gör ett nytt besök idag. Sen igår var vi i Erikslidsbacken å åkte pulka. Det är en så kul backe, det går fort, det hoppas och det är vacker utsikt när man inte orkar mer...

Sen har man ju självklart skottat snö... Idag har jag gjort en god gärning för de små djuren. rengjort akvarit och kaninburen. Rent och fint :)

Nä, nu ska vi göra lite lunch så vi kommer igång.

Ha en bra dag allihopa :)

 

Jonte var duktig på bräda

   Men det var svårare för mig   jag låg oftast så här :)

Av Veronica - 10 mars 2010 10:13

Snö, snö, snö....

Denna vinter har det kommit hur mycket snö som helst. 

Jag har skottat å skottat...

Vi har skottat av tak och vi har skottat överallt.

Men det räckte inte...

Söndag började det rasa från taket, vi skyndade oss att skotta av brotaket.

Det rasade på baksidan sent på söndagkväll. 

Måndag morgon hade det brytits lös lite plankor från väggen. Jag spikade och spikade.

 Jag skottade bort ännu mer snö, vi stöttade bron.

Men tyvärr....

Ungefär 21,30 gav vi upp, då losnade allt från väggen, plankor, plåt och hela farstukvisten for. Nu ser vårt hus inte ut som det gjorde förr...


men vi vet vad vi får göra till sommaren, bye bye semester...Vi bygger en ny farstukvist istället....


   Jonathans varningslapp på dörren...

   Så här såg det ut...

  

Det börjar brytas loss, sakta men säkert...

   det lossnar mer och hela bron är sne...

   nu ger vi upp...

   krasch...

   bye, bye bro....

Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards