Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg under juni 2010

Av Veronica - 26 juni 2010 23:12

Som vanligt dåligt med uppdatering. Ska se om det inte kan bli bättre nu när man snart blir ledig. Vad händer i Båtvik då?


ja barnen har fått sommarlov och sommarjobb. De är dagmatte till en supergullig hund vid namn Noppe och ras spansk vattenhund åler är typ 10 veckor. Han sköter vi fyra timmar per dag och han såååå gullig.


Vi har haft skolavslutningar i rasande fart, både min egen om barnens. Vår var så vacker och det var vemodigt att förlora två klasser istället för en. Sexorna börjar nu i Byske... Sen fick vi ta förväl av jennifers lärare efter tre år. Inte kul hon har typ världens bästa lärare.... Klassmamme jobbet är iaf avklarat och dagens applåd fick jag =) Tänk vad några få rader kan göra mycket... Måste få delge er:


DAGENS APPLÅD...

.... till supermorsan Veronica Dahlberg, båtvik Byske, för ett enormt engagemang i samband med klassresan för Byskeskolans 6:or TACKSAMMA BARN MED FÖRÄLDRAR.


Tusen tack säger jag =) Gick med ett leende i flera dagar efter den. Å klassresan den var toppen, Jennifer har underbara klasskompisar och det är synd att de splittras nu. Ingen sömn men många skratt =)


Mer då... Ja min älskade dator har tagit semester så nu har jag bara den bärbara. Den är SÅÅÅÅ seg och vill ingenting. Min stationära alltså. Så jag måste lämna in den å då sitter man här utan mail, utan dokument och utan kort... Utan halva ens liv! Men tur det är sommar så man får försöka överleva....


Detta blir ett inlägg utan kort tyvärr då jag inte kan ladda in kort på kommundatorn, de RYMS inte =(


vad händer mer då? Jo altanen är klar och blev kanonfin, nu blir det att bygga brotak och trapp... Sen har vi nya fina möbler på altanen - de gamla dög inte nu när allt var så fint :) i-lands problem.... Sen har jag ny mobil också, kanske man kan skicka kort från den till bloggen???? Annars så kommer det bilder på facebok på den. Jag uppdaterar mycket bättre på facebook än här...:)


Sen i helgen har vi firat midsommar - VILKET KANONVÄDER! vi var ca 140 personer som firade i Båtvik - ett jätterekord, superkul... dansade och gick tipsrunda och mös i solen. Sen hade vi främmande på kvällen och vi åt gott, hade trevligt, spelade kubb, kastade pil, åt jordgubbstårta och hade nice. Kvällen avslutades med bastu och bad och barnen badade i havet.


Till helgen har vi PiteSummerGames, ska verkligen bli en spännande utmaning innan sommaruppehåll från fotbollen. Så snart har jag ett eget liv - då ska jag rensa blommbänkar....


Nu så, bloggen uppdaterad och tjejerna kom just in genom dörren, kanske man kan få sova nu....


Trevlig sommar   

Å förhoppningsvis mer uppdatering å kanske lite kort....


Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards