Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg under maj 2009

Av Veronica - 31 maj 2009 12:56

Vilken värme, vilken dag...

Morsdag - alla mödrars dag. vad kan man då önska sig?

min önskan var snälla barn, härligt väder, och mys....

Att jag sedan fick helt underbara morsdagskort gjorda av mina älsklingar gjorde inte saken sämre. Att de sedan valt ut helt underbara prydnadsstenar gjorde mig överlycklig sen fick jag blommor för det älskar ju jag - ungarnas kommentar :)


Dagen började med fika på sängen - nu behöver man inte ens hjälpa barnen, de är så stora så de fixar allt. Sedan bar det av på fotbollsmatch - Jennifer hadde hemmamatch. Då fick jag mig en funderare... Satt bredvid en mamma som berättade att hon önskade sig en vinst i morsdagspresent - för om de vinner då var hon nöjd. Hmmm jag förklarade att jag hade peppat Jennifer att göra sitt bästa - då är jag stolt. Tänk så olika man kan vara :)


Nu ska det ätas lunch och sedan fara till stan och gratta Pers mammma. Barnen ska på bio.


Ha en underbar morsdag alla mammor - och njut av värmen och av era underbara barn...


Kram Veronica


Av Veronica - 30 maj 2009 23:16

 Syrenen blommar och doftar ljuvligt


 Första doppet i havet - skönt


En tur med båten och lägga nät, klockan är

halv tio, 20 grader varmt och vindstilla...


Middag hos grannarna, världens gossigaste kille

charmade oss alla :)



Jennifer fin för vårens sista disco...



kungsängsliljan blommar

-visst är den vacker?




Av Veronica - 30 maj 2009 22:45

Vilken vecka, vilket väder...

Vi har haft blåsisgt och kallt, vi har haft storm, vi har haft sol och nu har vi högsommarvärme. klockan är nu 11 på kvällen och termometern visar på 16 grader. Så varmt var det nog aldrig på hela förra sommaren, alltså den här tiden på dygnet.


Natten mot torsdag var det så blåsigt att utemöbler, krukor, tvätt, lyktor, prydnadsfigurer och annat blåste villt omkring på gården. Sen har det blåst på dagarna men kvällarna har varit vindstilla. Det innebär att dom är här - dom små svarta med vingar - MYGGOR... Tyvärr måste jag säga, det är en hel svärm omkring en när man rensar och donar...Tog en pause nu för att spara lite blod :) Väntar på sonen som är ute och lägger nät med farbro Jörgen, kusin Elis och gammelfarbror Ronny... Hoppas de får lite napp.


Vad händer annars i Båtvik? Ja det står rensa blommbänkar högst på listan - tar en i taget och blir så nöjd. Har kommit till insikt att det blir nog ingen ny bänk i år - bara förfina de gamla. Känns bra :) HAr varit och shoppat årets sommarblommor och planterat i krukor - så nu är det fullt i växthuset :) Sommarblommor, gurkor, tomater och allt annat trängs där inne...


Har även påbörjat projekt damm - rengjorde den stora idag och har satt ner pump och nya låssas näckrosor har även fixat den lilla dammen på övre plan. Imorgon tänker jag hinna de två små på nedre delen av gården.


Sen har jag gjort ett annat sommartecken - klippt gräset för första gången. Att klippa tar en evighet - massor av gräs och mycket att klippa runt. Tänkte jag skulle ta det lugnt men det var så mysigt så att hela gården blev klippt på en gång. Det blir så fint när det är nyklippt.


Nä nu ska jag ut och rensa lite... Njut av sommarvärmen mina vänner :)

Av Veronica - 28 maj 2009 23:26

Hälsa - må bra?

 Att må bra är viktigt, att må bra är en förutsättning för att skolan ska fungera.


Idag hade vi en må bra dag på jobbet. Eleverna fick välja aktiviteter som gör att de mår bra. Detta var avslutningen på årets tema "Hälsa".

Vad barnen njöt och hur mysig stämning det var det kan inte beskrivas med ord - det måste upplevas.


Vi sjöng tillsammans och sedan badade några fotbad, en del fick fina frisyrer, några sjöng sing star, det var rörelse av olika slag och pyssel på olika sätt, nagelmålning och lego och olika byggen. en helt underbar dag helt enkelt. Vi åt även färsk frukt - hur gott är inte det.


Att äta gott gör att jag mår bra,

att se mina elever ha roligt och njuta får mig att må bra,

att leva och njuta av stunden får mig att må bra.

Vad får dig att må bra?



Ett skönt fotbad?



Fina naglar?



eller ett fat med färsk frukt?


Eller kanske något helt annat?

Av Veronica - 26 maj 2009 23:23

Ikväll hade vi föräldramöte för blivande förskoleklass. Att få möte dessa föräldrar, att höra deras tankar och funderingar. De flesta ur årets kull har inga storasyskon och ingen erfarenhet från skolan alls. Då blir det extra spännande. Man vill att de ska bli nöjda med sina barns skola.


Jag välkomnar er nya med min värme och hoppas att ni kan känna er tryggare efter kvällen. Jag längtar efter era barn och är säker på att vi får en härlig tid tillsammans.


Välkomna in i skolans värld...


Kram Veronica

Av Veronica - 24 maj 2009 22:04

Visst är det underbart.

Det kämpar och vill.

Det kommer upp.

Det knoppas och slår ut - olika blommor för varje dag...

Me like - nu är min tid här...

Jag bor i växthuset eller ute i rabaterna.

Livet leker och ger mig energi.

Vad ger dig energi?


Visst är det vackert :)


Av Veronica - 23 maj 2009 12:41

Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år...

Ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva,

ja visst ska hon leva uti hundrade år.

Grattis Jasmine på 9-års dagen.


Min älskade systerdotter Jasmine har fyllt 9 år och vi har fått komma på två kalas. Först på torsdag då det var hennes födelsedag sen på lördag då det vatr barnkalas på Leos lekland i Luleå. Waw vilket kallas, jag sov tre timmar efteråt :)




Grattis än en gång, hoppas din dag blev helt underbar :)

Av Veronica - 22 maj 2009 12:35

Äntligen.... Efter tre år och fyra månader var det dags. Att återse mina underbara vänner från tiden på Luleå tekniska univeritet. Som skolan är idag så byter man klasskompisar varje termin och ibland oftare. Men vi var tre stycken som följdes åt från dag ett. Vi fann varandra och hjälptes åt genom hela studietiden. Sen tog skolan slut och vi höll kontakt via meil och sms. Men nu först blev det ett kärt återseende. Vi hade hur mycket som helst att prata om och åren som passerat märktes inte alls - förutom på allt vi gjort. Men det kändes som det var igår vi satt och tog en fika.

Tack tjejer för en underbar stund...

Det måste vi göra om igen :)


Ovido - Quiz & Flashcards