Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg under februari 2009

Av Veronica - 28 februari 2009 21:54

Min systerdotter skulle göra sig vacker till schlagern. Det var kamma sig, ta på glittriga kläder och Måla sig.


Bjuder på en bild av Prinsessan Jasmine som är schlagerfin....

Av Veronica - 28 februari 2009 21:40

Idag kom min mor på besök, med sin man och min lillebror. hon hade även med sig mina syskonbarn. Fullt hus blev det och solen sken på en klarblå himmel. Då måste man ut och skotertur stod på schemat. men när vi skulle ut med skoter så måste det ha sett för kul ut. På skoter 1 satt Per och Jonathan, i pulkan satt mamma, Jennifer, jasmine och Alexander. Bakom dom sprang vår hund Brolle och sen kom skoter 2 med mig bakom styret och mammas karl Markus bakom. Sist kom Lillebror Rasmus på bob efter vår skoter.



Om man bara vill - då går allt.


Vi var alltså 9 personer och en hund på skoterutflykt och alla rymdes på 2 skotrar med tillbehör.


Det bölev dock en spännande färd. Vi han inte lämna gården förrän Per körde fast - det blev för tung last :) När vi sedan äntligen kom iväg var det hur mycket flövatten som helst på isen. Så att vi inte fastnade var ett under. När man sedan har någon stackare som tolkar bakom skotern på en bob så vill man inte gasa på hur mycket som helst. Hur kul är det att flyga av i flövatten?


 



 

Men vi kom oss ut och vi kom oss hem. Det var kanontrevligt med en bastu på kvällen och med god mat och schlager...



Av Veronica - 28 februari 2009 21:34

Ännu en skidtävling avverkat. Denna helg var det en skatiing tävling i Piteå som stod på schemat. 11 åkare i klassen herrar 10. Spännande med så många åkare, denna tävling är jättestor. Det kryllade av barn överallt..

Dags för start och vi höll tummarna så det kankade - sonen vill på pallen! Vi försöker verkligen att få han att kämpa mot sin egen tid och inte tävla mot andra. Men är man tävlingsinriktad så är man....
Här kommer han i mål...


Nöjd var han, han hade åkt om en massa åkare och trodde att det gått bra. Kul när han själv känner sig nöjd, men spänningen steg - hur hade det gått tidsmässigt då...


Han blev 4:a av 10 - kanonbra - att slå sex andra killar... Men lite besvikelse kunde man se, så nära en pallplats....


Sen var det dags att välja priser - ett helt bord med godsaker - bara att välja. Men det gällar att välja det rätta :) Idag blev det en älg och en film - Dinotopia. Något att se under sportlovet kanske...

Jonte med dagens vinster...


Av Veronica - 27 februari 2009 19:59

Hur kul är det. Man ligger på E-4:an och glider fram. Kör om några bilar och fortsätter vägen fram. Solen skiner, bra musik på radion. Sen ser man i bakspegel - en vit volvo med röd och blå lampa i framrutan. Man förstår direkt vem det är. Tankarna snurrar. Hur fort körde jag? Har jag bältet? (reflex tanke  -bältet sitter alltid på) Man stananr på första parkering och ser hur polismannen myndigt kliver ur och kommer emot en. Panik! Jaha, det blir säkert buss framöver, hinner jag tänka...

Vevar upp rutan och han frågar om han kan få ett blåstest.

- Jippi! Ingen fartkontroll hinner jag tänka och blåser glatt.

- Det ser ju bra ut, MEN, jag tro passaten går lite för bra! Det gick undan det här!

- NEj! Nej! Nej!

- Hur mycket då? undrar jag,

- ja vad tror damen?


Tror och tror, jag vet att jag alltid kör för fort men det kan man ju inte erkänna för en polis heller...


- Ja inte kan det ha gått så fort säger jag och ler...


- Ja, jag hade svårt att hinna upp dig en stund där på rakan, säger polisen! SKIT! Då ryker väl kortet då... tänker jag!

- Jag har åkt efter dig i några kilometer och din snitthastighet var 117 kilometer. Vissa stunder låg du på en bra bit över 120. Det är farligt att köra för fort... - Moralpredikning, jag vet och jag har hört detta förr. Men jag lär mig aldrig!

- Det blir dyrt det här, säger polisen och avbryter mina funderingar.

- 7 för fort blev det eftersom vi mäter snittet....

7, Jippi, det är ju typ ingenting, det kan inte bli så dyrt. Är min första snabab tanke!

- Ja, 1500 blir det, jag går och skriver lite papper så återkommer jag


1500 kronor, för 7 kilometer för fort! Nu ska jag börja köra lagligt! Man blir ju ruinerad!


Suck!


Ja, det var min fredag! Hur var din då?

Av Veronica - 26 februari 2009 22:05

Att varje dag, oavsett väder och vind, börja dagen med en halv timmes promenad - minst, är underbart härligt och skönt. Man vaknar, hjärnan vaknar, man piggnar till och orkar dagen bättre.


Man gör även vissa observationer. Vår runda har sen före jul varit densamma, runt i byn där det finns gatlysen. men nu - nu kan man gå i skogen och lite överallt. För klockan sex på morgon är det så pass ljust att man ser. Man ser var man går...


Detta betyder att vi går mot VÅR och sedan komemr sommaren....

Visst är det fantastiskt :)

Av Veronica - 26 februari 2009 21:42

Å sååå skönt - det blev slutspel till slut. Kan inte säga att Skellefteå spelat kanonbra men vad gör det då dom ännu en gång vunnit över Luleå :)


Nu har jag sportlov- känns helt okey att vara ledig i 10 dagar. 10 dagar av kvalitetstid med barnen. Vi ska grilla, bada, shoppa, klippa oss, besöka släkt och vänner, njuta och bara vara... Känns underbart....

Av Veronica - 24 februari 2009 21:48

En dag på skidor har det blivit - inte för mig men för alla omkring mig. Först genomfördes skoltävling i skidor - sjöbergaränent. En hel frilufsdag för alla på hela skolan.


på afton var det skidtävling för sonen, lite spännande då det var mörkt ute. Men han kämpade på som bara den och tog sig runt på  6.44 på 1½ kilometer - bra jobbat...


Nu laddar vi för nästa tävling som är på lördag i Piteå...

Av Veronica - 23 februari 2009 20:20

Att vara överallt och ingenstans...

Så kan jag känna det ibland. Ikväll blev en sån kväll, satt och kollade in bloggar och tyckte livet var helt ok. Telefonen ringer och det är min säljkonsulent från Oriflame som funderar varför jag inte skickat in någon order på länge....


Samvetet ganager i mig och inte gör hon det bättre av att säga:

- Du vet väl att det kostar för mig att ha inaktiva försäljare, att skicka dig katalogen kostar mer än 30:-, nu hoppas jag ju att få något tillbaka...


TACK för den du....


Sitter nu och blädrar febrilt ikatalogen, är det inget jag behöver?

Självklart är det det.. .Dum fråga till en sån gillar shopping.

Sen är det ju så bra produkter, men dom ska ju helst användas också...


Kanske du behöver något? Det är faktiskt fantastiskt bra grejer, eller hur?



www.oriflame.se


Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards