Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Veronica - 8 februari 2009 20:58

Hemresan från Luleå var en pers... Fy säger jag bara. Snön vräker ner och det är inte kul att vara på vägarna då. Jag led hela vägen hem. Kön är så lång när man åker att man ser inget slut varken frammåt eller bakåt. De flesta bilar faller in i den sekiga lunken.

Men det finns IDIOTER!!!!!


När vi låg där i bilkön så kom det en lastbil och skulle om, men han hann inte förrän det blev 1 fil på vägen. Han blinkade med helljus och betedde sig illa. Jag blev orolig. När det sedan blev två filer igen då kommer den dumme dj...la chaffören i full fart och kör om en massa bilar. Den andra filen var inte så bra plogat så det innebar en massa snörök - vi såg inte ett skit. Det var  bara att bromsa in och hoppas på det bästa. Jag väntade bara att någon skulle köra in i oss.


Tänk vilka idioter det finns.

Vägverket varnar för snörök på E4

Bilden kommer från NV som varnar för snörök på e4:an

När vi sedan kom hem så var det snöskottning som gällde. Snöhögarna är högre än mig och det vräker fortfarande ner hela tiden.

Jag älskar snö! På vintern ska det vara snö! Men hallå!? Nu tycker jag det räcker!


Se själva..





Spaden har gett upp - den orkar inte mer. Hur ska då vi orka?


Men det är vackert....


Av Veronica - 8 februari 2009 20:52

PÅ väg hem från mor så passsade vi på att hälsa på min syster och hennes små troll. Det första dom visade upp var deras mobiler dom fått i julklapp. Vi har inte varit så duktiga på att hälsa på....:(

Det visade sig att dom hade supersnygga mobiler - samma som sin älskade moster - MIG...

 Men jasmine hade röd och Alex hade grön och min är ju silver.

Samsung x 3

Vi fick även ta en till på deras råttor. Min första kommentar var ursch.....

Dom är inte söta utan stora och äckliga.... Fy!!!!

Men på bild är dom inte såååå hemska ändå :)


Att få se sina älskade syskonbarn är en glädje som är stor. Dom betyder så mycket för mig och deras Mother = moster klingar som ljuv musik i mina öron.


Jag älskar er mina små gullungar så mycket....


Hos syrran hittade jag även denna mask:

Lite kul va?



Av Veronica - 8 februari 2009 20:46

Morgonen började med att mor skulle ha färgat håret - bara att sätta igång. Vem jag ärvt min vackra grå nyans på håret ifrån kunde jag lista ut idag. Men nu syns det inte längre. Var tvungen att leka lite med håret samtidigt. Visst blev det fint? :)


Under tiden färgen torkade kunde jag ge mor en kurs i data - hon har under helgen skapt en Blogg, så nu hoppas jag att det skrivs lite i den....

Mor och dotter....

Av Veronica - 8 februari 2009 20:39

Är du som jag?


Ett fan av cider...  Då har jag ett tips till dig.


Jag skulle in och köpa något gott till schlagern och sprang på denna...

Xider - Jasmine och Peach, supergod.

Till och med min mamma som inte gillar cider tyckte om den. Den är ju inte ens söt, var hennes kommentar.












Här myser vi i soffan, Jennifer sköter bokföreningen av våra kommentarer till låtarna.

Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards