Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Livet leker inte alltid, men det går vidare....

Av Veronica - 17 december 2010 18:59

Hej på er i stugorna!


Nu är det länge sedan jag skrev ner mina tankar och vad som händer i mitt liv. Ibland är livet en prövning och då blir det svårt att hitta orden.  Kansske därför som bloggen inte fylls på så mycket. Vad ska jag skriva? Vem kommer läsa detta? Vad får jag skriva? För vem ska jag skriva det jag skriver?  När tankarna blir för många då kommer inte orden ut.


Det är december måndag och det är min favoritmåndag. Det är vackert ute och i år är det extra vackert. Snön kom tidigt och har legat kvar hela tiden. Inget slaskväder som jag HATAR! Det är vitt och vackert. Julklapparna är köpta i alla fall nästan alla =) Man kan alltid köpa någon extra liten klapp till de som varit extra snälla... Frysen är full av godsaker, knäck, ischoklad, kola, kakor, lussebullar, och en massa annat smått och gott.


Mat är påbörjat inför den stora dagen och huset är pyntat som aldrig förr. Jag längtar till jul som alla år. Jag längtar efter ledighet och td med familj och vänner. Jag längtar efter att få ladda batteriet. Mitt batteri är tomt, eller väldigt lite stöm iaf.


Denna höst har varit lustfylld på många sätt, nya charmtroll i klassen kom i höstas, nya utmaningar, jag har fått två små syskonbarn - tvillingar som är superdupersöta. Jag har lärt mig massor och jag har fått se mina älskade barn på den stora scenen - Jonathan på fiol och Jennifer på gitarr. En superstolt mor och far satt i publiken. Jag har sett min son i lucia och på julkonsert på skolan. Jag har sett min dotter utvecklas inom teknik på fotbollsträningar, jag har umgåtts med vänner och haft kul.


Men även denna höst har haft motgångar och saker som varit jobbiga. Så nu längtar jag till en lång ledighet då jag ska rå om de personer som betyder mest i mitt liv - JENNIFER OCH JONATHAN och självklart min älskade PER.


imorgon  åker vi på lilla julafton med min systers äldre barn då de sedan åker till sin far i Göteborg över julen. Sen kämpar vi på två skoldagar till - sen LOV!


Efter lovet är det nya utmaningar - en ny chef, en ny termin och ett NYTT ÅR!


Så till er alla - God Jul och Gott nytt År


  

Jonte fixar sig inför konsert

  

Redo med sin fiolkompis

    

Med sin fela kan han spela =)

Jennifer spelar på...

   

julklappssortering innan de ska skickas iväg...


Vi ses när vi ses och vi hörs när vi hörs...

KRAM

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 1 maj 2014 21:56

Hej hopp! Nu är det länge sedan jag bloggade IGEN, behöver en spark i baken för att det ska bli av. Den här gången sparkade Emil och Jessica mig så nu kommer det ett inlägg. idag var en bra dag också då jag lyckats få många fina bilder efter en eft...

Av Veronica - 12 maj 2013 18:39

Jag är verkligen inte bra på att uppdatera... April månad är slut och i och med det även min fitnessfight. Hur gick det då? Efter 30 dagar med en timme träning/dag? och med vanlig mat var tredje timme- kanske lite mer Keso än vanligt :) Jor...

Av Veronica - 21 april 2013 07:08

Lax med potatis och massa olika FF sallader o FF skagenröra. Det var supergott och vackert :)...

Av Veronica - 21 april 2013 07:00

Varit lite mycket nu... Blev SM-guld för Skellefteå i torsdags o firande av guldgossarna! Hela skoldagen på fredag så firade vi också, det är ju lite kul :) sen på fredag hade vi bjudmiddag med världens bästa klass 9B får lite Ågren när man inser hu...

Av Veronica - 14 april 2013 22:13

Grattis storkillen :)  

Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards