Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg under januari 2009

Av Veronica - 31 januari 2009 21:59


Vi kämpar på och hejar - men ingen vinst blir det. Kom igen nu... Vi hoppas på ett slutspel...


Nu är vi sexa men det är jämt. Så kämpa på....



Av Veronica - 31 januari 2009 21:55

Att se det vackra.

Att se det goda.

Att njuta av stunden.

Att se skönhet.

Att se värme.

Att se kärlek.

Att se vänskap.

Att se...


Att se är viktigt, att se är ett måste.

Det ögat ser - det finns.


Det örat hör -det hörs.

Men det är inte säkert att det är sant eller att det finns.


Använd era ögon för att se....


Jag ser dej....

Av Veronica - 31 januari 2009 21:49

När isen ligger - då börjar vårt liv på skoter. Igår när vi låg på soffan - jag och barnen så for Per ut en sväng med skoter. När han kom hem berättade han glatt att det låg is ända till vårt grillställe.

Ok - då ska vi dit- var de tre zombisarnas svar.

Så när vi vaknade på lördagmorgon kände vi noga efter - hur mår vi?

Hyfsat ändå. Ingen var på tusentopp, men helt ok ändå. Vi kokade choklad, packade lunch - bullens pilsnerkorv och ordnade för en hel dag på skoter.

Sen bar det iväg. Så härligt att kunna göra en eld och äta lunch ute på havet. Att kuna köra skoter. Kunna bygga kojor. Att bara slappa.

Tyvärr kom solen fram på afton - just när vi packade ur skoterpulkan.

Men det borde betyda sol imorgon.

Vi hoppas! Fika och mat är ordnat för ännu en hel dag ute imorgon.

Hoppas bara vi mår bra :)





Av Veronica - 30 januari 2009 22:20

Har alltid velat ha en katt, ända sen jag var liten.

Som barn fick jag ingen.

Med min första sambo fick jag ingen.

Med min andra sambo skaffade vi en katt - som fick kattungar. Waw, hela lägenheten med katter.

Sen träffade jag Per - mannen i mitt liv. Som har en släkt som alla (nästan iaf) är allergiska mot katter. Det var bara att ta bort katterna.

Sen kom barnen...

Snälla kan vi få en katt:)

Självklart....

Jag fick ingen som barn - självklart ska barnen få en katt.

Katten försvann...

vi skaffade nya - en till dom var, syskon.

Den ena var inte riktigt hundra så den fick vi lov att ta bort.

Den andra - Tiger, är den mysigaste och mest underbara katt på denna jord. Det är inte bara en som försökt få ta hem den.

Vi tänkte ta bort honom för några år sedan - då drog han. Var borta i tre månader och kom sen hem.

Han ska vara kvar!

Han hör till oss!


Han ligger på mage

kurrar

tittar på mig

blir kliad

kurrar mera

han slappnar av

sover

myser

vilken kille

vilken katt

Tiger är hans namn....


























Av Veronica - 30 januari 2009 22:12

Som sagt, kände mig inte pigg igår så jag var inställd på en dag i soffan med mig själv och tv. Så bidde det inte! Både Jennifer och Jonathan var risiga- vilket de varit hela veckan men nu var det värre. Så dom blev hemma. Bye bye tv:(

Sen var Per hemma -hade tagit en dag ledigt då dom har så lite att göra på jobbet. Hmmm, vara hemma själv och slappa - bye bye.

Kom sen på att räkningarna inte var betalda - suck, bara att sätta sig vid datorn. Å där har jag tillbringat många timmar. Har hunnit ikapp massor idag. Orken har inte riktigt funnits där så vad passar bättre än att sitta vid datorn (eftersom båda tv-apparaterna är upptagna)


Tack vare Per så har vi hunnit fixa en massa smågrejer också, laga och skruva och donat. Det var  bra att han var ledig :)


Har även städat - men halvhjärtat, tur än en gång att Per var hemma :)


Kvällen avnjöts i soffan med två filmer, tacos och fruktsallad. Mysigt och mumsigt...


Trevlig helg på er...

Av Veronica - 29 januari 2009 21:21

Vaknade på morgonen och kände mig slak, var inte riktigt på hugget. Promenaden kändes tung och blev kortare än vanligt. Hem och åt och sedan skulle barnen upp. Han inte känna efter mer. Stressade på jobbet och har haft en stressig dag. Fullt upp hela tiden - men trevligt. När jag slutade sa alla kolleger

- åk hem och vila nu...

- Ta det lugnt i helgen.

Skippa simma och lägg dig på soffan.


Ja ja tänkte jag. Inte ska jag skippa simmet - känns kul, inspirerande och lagomt jobbigt. Efter middagen kom den. Värk i kroppen, rosiga kinder och helt slut.


Jag slappnade av!


Känns som om jag åker dit!


Vill inte, kan inte, får inte. Men vad har man att stå emot.


Bara att vänta och se - hur natten blir och hur man mår imorgon.


Krya på er där ute... Var och varannan kan behöva det just nu...



Av Veronica - 29 januari 2009 15:34

Å vilken kväll jag har haft. Efter en mycket lång arbetsdag 7,30-17,30 så var det dags för surströmmingskväll med mina underbara kollegor. Vi hade bjudit in den nya personalen på förskolan som öppnat på skolgården samt rektorerna. Vi hade lära känna övningar, mat, sång, skratt och mys. Helt underbart. Tyvärr var jag tvungen att avlägsna mig tidigare då Årsmöte stod på schemat. Årsmöte i trädgårdssällskapet. Lite tråkigt kändes det att lämna mina kollegor - men vi hade så trevligt på årsmötet så jag led bara lite...



Av Veronica - 27 januari 2009 22:00

Idag kände jag en känsla som inte är vanlig hos mig.


- Det är skönt att röra på sig!


Det är inte en vanlig känsla i mitt liv - är nog ingen träningsmänniska. Men man kanske kan bli :) Körde ett pass djupvattenarobic ikväll och det var skönt! Tog till och med i lite extra efter passet och simmade några längder. Att sen komma hem och känna sig lagomt slut i kroppen är också skönt. Oftast är man bara slut i huvudet. Kännner även att det går lättare och lättare med morgonpromenaden. Vi hinner längre och längre på morgonturen - till både min och Brolles lycka.


Ja, man kanske kan bli en träningsmänniska igen. Har ju varit det för typ 15 år sedan. Då träningen tog upp all min lediga tid. men man försoffas mycket under 15 år. Det kan jag lova :)

Kram på er och god natt....




Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards