Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Veronica - 8 januari 2009 20:18

Att avge nyårslöften är inte min grej. Lova dyrt och heligt en massa som man sedan inte håller.


I år blev det dock lite annorlund, barnen ville ha godislöfte. Kanonbra tyckte självklart vi - godis är ju super om barnen kan undvika. Även om ingen av dom är några gottegrisar. 1000 kronor blir belöningen om de håller upp till jul 2009. Hur kul känns det då för mig att sitta och vräka i mig massa gotta och dom sitter och ser på. Nä i efterhand kom mitt nyårslöfte. Mindre godis 2009!


Per hade gett löfte till barnen att han skulle börja röra sig mer - kanonbra för då hänger ju jag på! Förr har det känts som om inte tiden räcker till för egen tid - man ska skjutsa och hämta barn och det är möten och annat i vägen. Men denna termin kommer sonen att ha skidträning torsdagar och dottern fotbollsträning på torsdagar . dvs båda barnen ska skjutsas in på träningar och vara borta 1½ timme = egentid för mig och Per. NU ska vi infria löftet ännu mer - simning varje torsdag! Har kört stenhårt nu och det känns så skönt.


Att sedan skära upp apelsiner och äta solrosfrön istället för chips och godis gör att det känns ännu bättre! Kanske går det bättre att infria ett löfte man aldrig uttalat en ett man sagt högt och högtidligt? Vi får väl se!


Har Du avlagt något löfte för 2009?

Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards