Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Veronica - 20 januari 2009 22:04

Jag ska bara...

Jag ska bara skriva på min Blogg

Jag ska bara skriva på verksamhetsberättelsen

Jag ska bara planera för engelskan i morgon

Jag ska bara renskriva protokollet

Jag ska bara kolla lite datum inför byaföreningens programblad

Jag ska bara kolla mailen

Jag ska bara skriva i min dagbok

Jag ska bara anmäla Jonte till tävling

Jag ska bara fixa lite i programbladet

Jag ska bara skicka ett mail

Jag ska bara....


Ibland funderar jag - När tar alla "ska bara" slut...


Man ska ju hinna med alla måsten också, som tvätt, städ, hundträning, promenader, läxläsning, skjutsningar, förhör, planering, rättning, vattning, mat, handling, jobb, sova och lite till...


Man behöver då inte ha tråkigt i alla fall.


Tur dygnet har 24 timmar :)


Av Veronica - 20 januari 2009 21:56

Jag älskar snö.... Nu har det snöat i två dagar och hela min omgivning ligger under ett fluffigt mjukt täcke. Det blir så vitt. Det blir så vackert.





Att man sedan måste skotta är inte det roligaste jag och min rygg vet. Men det är i af lätt snö. Ingen tung klibbsnö...


Av Veronica - 20 januari 2009 21:48

Puh!


Nu var det dags igen... Att damma av motionscykeln. När min rygg havererade för flera år sen blev jag ordinerad att cykla 8 minuter om dagen. Jag var så välkommen på sjukgymastiken för att göra det. Vid den tiden var min rygg så dålig att det var en pers att ta mig till sjukgymnastiken. Det tog mig minst 1½ timme att köra mina 8 minuter. Därför var beslutet inte svårt - jag köpte en egen cykel. I perioder har denna fått komma in  i tv-rummet för att användas.

 


Å nu är det dags igen:) Började igår - men det var kö. Först cyklade sonen 5 kilometer. Sedan cyklade dottern 2 mil!!!!! Sen var det äntligen min tur. Det gick superbra och var rent trevligt. Idag tog jag ännu en sväng på ca 6 kilometer. Skönt.


Här är jag på G...


Så idag får jag vara nöjd över mig själv.

1. inget onyttigt

2. ½ timmes promenad på morgonen

3. 1 timmes promenad på afton

4. cyklat 6 kilometer.

5. Druckit ca 2 liter vatten.


Nu ska jag bara sova gott också. :)


Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards