Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Veronica - 18 januari 2009 18:28

lördagen blev en promenad - en lång och skön... Solen var på väg upp och vädret var perfekt...

 

Visst är det vackert...

Efter det var det dags att instalera tvillingpaket på tv - ny antenkabel ända från parabolen på nocken och fram till tv. Böckigt, stökigt - m,en perfekt när man får jobba ifred - utan barn...  Gäller att fylla dagarna med något när man är barnfri...

Sen var det dags att börja göra sig i rdning för kvällens aktiviteter. Förfest i Falkträsket med mat, hockey och dryck och självklart trevligt sällskap:) Sen iväg till stan för Lövångersrevyn - en otrolig upplevelse för alla sinnen. Jag skrattade så jag trodde jag skulle gå åt. Fantastisk musik, klämmiga skämt, snabba repliker - de är proffs. Sen att jag råkade komma med i showen gjorde bara saken ännu fränare.

En av skådespelarna sjöng en sång...

Det var länge sen jag krama några tjejer så jag tror jag gör det NU

- vem blev utvald - Jo jag :)

Nästa vers kom

- Det var länge sen jag pussa några tjejer...

Ja, gissa fortsättningen - han vände kinden mot mig och jag skulle ge en puss. man ställer väl upp :) Just som jag skulle till att pussa vred han huvudet - en stor smack - rakt på munnen. Med micken bredvid - vilket jubel... Leende frågade han om Per var min man - jag svarade ärligt ja, då började han skatta och sjöng vidare...

Det var trevligt att få en puss, jag tror jag tar en till...

Repris på puss - men nu var jag beredd :) Som tröst fick per en ask med Anders partypix... Små goda tabletter...

Killen som förgyllde min kväll :)


Å Pers ask...

 


Efter trevlig show och mat - mindre god :( så bar det av på krogrunda i stan. Hur ofta händer det i familjen dahlbergs liv? typ aldrig :) Men trevligt var det men massor med folk. Tillslut var vi slut i benen och tog taxi till en annan av Pers jobbarkompisar och där blev det efterfest... En mix av allt med alkohol serverades - wishky - blä, likör - sådär, vin - gott, cider - mitt val :), öl - Per nöjd, grogg och en massa annat. Glada i hatten och trötta åkte vi sedan hem...

Har i dag haft lite ont i håret och är massor trött... Men barnen är hemma och vi har fixat och donat en hel del i dag. En tur på stan blev det för att shoppa träningskläder och skor till Per - imorgon börjar han på gymmet... Duktig gubbe man har :)

Nä nu ska jag slappa framför tv en stund...


Hur var din helg?








Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards