Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Veronica - 3 januari 2009 22:30

Ibland funderar jag över behov man har. Eller har man dom verkligen? Man måste ha ditt och datt... Men varför? Man blir inge lyckligare bara fattigare. Nyligen köpte vi en ny dator - vilket är en viktig del av MITT liv så den var ju növändig. Sen kom kameran på mellandagsrean, men då hade jag klarat mig med en trasig sedan i august - Måste vara rekord för mig som älskar mina kameror. Skärmen sprack i aug men jag lovade mig själv att klara mig ett tag, trodde aldrig det skulle bli till i slutet av dec. Ja men vidare då - vi är fyra personer i vår familj och har klarat oss med en tv. Jag ser sällan tv så för mig är det inga problem. Men för min man - barnen tar mer och mer av hans tv-tid ju äldre de blir. Nu var det kris. Tidigare har vi haft en TJOCKTV, va tänk er, vi måste vara dom endai hela världen med en tjocktv. Så före jul bestämde vi oss att nu köper vi en till tv - en PLATT. Därför skulle vi inte ge varandra några julklappar utan köpa en tv till oss själva på rean efter jul. OK, men med kaoset som var på rean blev det ingen tv. Vi har suckat varje gång vi varit till stan då vi sett alla bilar. Min man går inte gärna på stan och defenitivt inte då det är mycket folk. Men nu idag åkte våra barn till kompisar och vi tog tjuren i hornen och åkte till stan för att göra ett inköp. Vi visste nästan vad vi ville ha - men i bilen på väg hem så log vi bara. Det blev en 42" men annars stämde inget av våra planer. Snacka om att försäljarna vet sin sak:) Men vi har nu en PLATT TV- waw. Nu måste vi bara möblera om hela rummet för att få upp den på väggen. Men då blir det ju städat och fint. Gäller att se livet ur den possitiva sidan :)

Av Veronica - 3 januari 2009 19:27

 på 12-slaget 2008 var vi på min mors bröllop - ett vackert bröllop där vi var värdpar. Konstigt att det bara är ett år sedan...


Nyårsafton, iskallt, marshaller och kärlek...








Sen 50-års kallas för min morbror - också i januari. jonte fyllde 9 år och vi fick utökning i familjen - Brolle...


han kom som en liten nallebjörn inluffsande i våra liv. Det var kärlek från första stund :)











På midsommar var det dags för nästa bröllop... Min lillebror gifte sig.


under sommaren hade vi släktträff och var på em minisemster till Piteå med familj och släkt.








En trevlig sommar med mycket regn och lite sol - men sol när man mest behövde det ändå:)





Under sommaren fick jag dock ta förväl av mina underbara kollegor när jag bytte jobb. Jag fick nya kollegor som jag älskar men saknar än idag de gamla.


2008 tog min dotter hål i öronen - hon håller på att bli stor!!! 2008 blev det många fester och kalas. 2008 kommer jag att minas och nu ser vi fram emot nya minnen från 2009.


Kram på er...

Av Veronica - 3 januari 2009 19:20

Att vara långledig är kul - men jag måste erkänna en sak... Jag saknar mina elever!!!! Är så nyfiken på hur deras jul varit och sugen på att påbörja något nytt... Kom på mig själv idag med att sitta och fundera på om vi ska starta något nytt tema efter jul. Jag som lovat mig själv att inte fundera över jobbet på min ledighet. Kanske har man varit ledig för länge:)

Saknar även mina kollegor - att få surra med dom en stund - tempot är nog högre på lovet än på vardagen. Man ska hinna så mycket, man ska göra så mycket, man vill hinna och göra så mycket att man glömer bort att slappa. Vänner och släkt kommer och går - aktiviteterna avlöser varandra. Det är kul - det är mysigt. MEn det är inte som vanligt.... Nu är det bara 3 lediga dagar kvar sen kommer man att börja längta till nästa lov :)

Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards