Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg under maj 2010

Av Veronica - 30 maj 2010 11:12

Min älskade lilla Jasmine har fyllt år, 

En resa till Niemisel blev det och firande i dagarna två.

Grattis Monsters gullunge :)

   

Ett besök hos mor och fåren blev det självklart också och kläm och känn på syrrans mage. Tänk att där inne finns B1 och B2 - tvillingar.... Så spännande :)

Lite bilder från trippen kommer här...

            

  

Av Veronica - 16 maj 2010 09:44

Lika bra att göra det NU!

Här kommer bilder:


  

Det är spännande för Hugo att följa vårat bygge, vi har ju Pelle grävaren...


  

Josefine har konfrimerat sig och vi var där.

  

Äntligen är det sässong föör mjukglassen

  

Dessa lyssnade vi på igår...

  

Grabben som förgyller min vardag

Hugo, charmtrollet nr 1

Av Veronica - 16 maj 2010 09:04

Hej på er, här kommer uppdate från Båtvik....

Just nu hinner jag inte med min Blogg, men jag gör så gott jag kan :)


Mitt liv just nu består av:

FOTBOLL - fotbollsträningar, fotbollsmatcher, fotbollsplanering.  

Jobb - kurser, planering, schema mm

Trädgård - kratta, rensa, odla, så, skola, dela, rensa, röja 

BYGGET - fy, vår gård är inte kul just nu.   


Sen däremellan försöker jag hinna städa, umgås och annat...


Uppdate:

Bro/altanbygget går sin lilla gång, nu är leran utgrävd och det är fyllt med grus framför huset. Ett till lass kom iveckan så underarbetet är nog klart. Sen får vi se. Det visade sig att jag och Per hade helt olik bild i huvudet på hur det skulle bli. Så nu är det spännande om vi kan få ihop våra bilder till ett.


Fotbollsträningen lunkar på, jag lär mig varje dag och jag tycker det är superkul. På tisdag har tjejerna sin första match och den är i Burträsk. Blir riktigt spännande att se hur det går :) Jonathan har sin första match idag och då står jag och säljer fika - välkomna :)


Annars så händer det inte så mycket, igår var vi på Stengården för första gången på kvällstid, Ben Carbine and the 18 wheelers spelade och i det bandet har jag en kollega så då passade vi på att gå och lyssna. Kanonbra!


Vi åker till Umeå måndag 7 juni för att göra ultraljud på Jennifers hjärta, hon ramlade ihop/svimmade på en träning för ett tag sen och nu utres det varför. Vi fick åka in akut med henne och hon var bortdomnad i hela kroppen och blev helt slut. I tisdags gjorde hon arbetsEKG och det var toppresultat. Så vi hoppas på samma svar i Umeå. Skönt att dom kollar upp iaf. 


I måndags var Norran här och gjorde ett reppotage med mig om mina fröer/planter/trädgårdsintresse. Kommer i lördagstidningen (22maj). Hatar att vara med på bild så det är lite gruvers...


Min älskade syster väntar ju barn och det blir inte bara ett - utan två :) Grattis älskade syster :)

    


Nä, nu dags för lite jobb här hemma, hela familjer sover men jag vaknade sex.... Suck....


Vi får väl se när jag hinner in här nästa gång...


Ska försöka uppdatera med bilder snart oxå. Kram på er  





Av Veronica - 1 maj 2010 18:51

Nu är det bäst man blir lite duktigare på att Blogga. 

Dottra tar väl över min blogg annars :)


Tyvärr så hinner jag inte med Bloggandet så mycket som jag skulle vilja. 

Har just avslutat utvecklingssamtalen, min lärarkandidat gjode sin sista dag i torsdags och fotbollen tar all ledig tid.


Men våren brukar ge mig mer ork... Å jag tänker på Bloggandet hela tiden, fotar ivrigt men hinner ju inte få in korten...


Nu ska jag iaf önska er en trevlig 1:a maj med en bild från Båtviks brasan igår...


  

Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards