Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg under april 2010

Av Veronica - 28 april 2010 10:39

TJÄNÄRÄ!nu tänkte jag blogga lite på mammas blogg,eftersom hon är så dålig på det själv. men fast hon inte har bloggat på tvåtusen år får ni då inte sluta läsa,ellerhur?




jag är inte helt säker på vad mamma gjort i veckan..hon har kört runt mig? HAHAHAHA jamen,vi har bakat klart herman. det tog sin tid,kan jag säga. det tog tio dagar. det är typ nån deg som man ska röra om&mata i tio dagar&den tionede dagen ska man göra klart den,sätta den i ugnen&sen är allt klart. det blev iallfall supergod!


sen har hon varit på en fotbollsmiddag. det var 97-96 fotbollslag som ordnade den. enligt mamma så vare riktgt kul. jag kan faktiskt tro på det för pontus pappa sa exakt samma sak. eller han sa"jag har ju träffat din mamma på middagen för fotbollen,det var riktigt trevligt".


på torsdag så ska vi vara på en familjekväll med skolan. vi ska ha teater,loppis,lotteri,sång&massa mer. de kom säkert också bli riktigt kul. jag ska vara med i en teater som heter"de ruttna tåtenpolarna"eller nå sånnt. jag vet int hure stavas.


annars så har jag&jonte varit hos farmor&stefan. det var jättekul! jonte fick vara hos sin älskade&sen var vi med elis,samme&john. vi såg på några tjejer som spelade en fotbollsmatch. det var typ ändå ganska bra att vi såg den för det var elvamanna&dom körde med"ofside"&allt. så då fick jag se hur man körde det eftersom vi ska börja med det nu.


igår så var det träning. det gcik sådär,mamma är ju tränare&även fast hon inte vet ett dugg om fotboll så är hon ändå en rätt så bra tränare. hon är hårdare mot mig än mot andra,tror jag. men jag är van med det så de går ändå rätt så bra. våra träningar med henne är ändå ganska så kul.


på fredag ska jag kanske följa med hon till ostvik. vi är lediga från sklan då&jag har inget bätte för mig att göra. vi är lediga från skolan på måndag också för då är det K-dag. &på tisdag ska vi få träffa våra klasser&lärare i 7an. jag går i 7b. jag fick inte den bästa klassen av alla,men jag tror det ska bli bra ändå. jag får ju gå med hanna,timoty,jonas,potnus&sigge. eller jag tror jag går med sigge,jag är inte säker(?).


jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om. nått förslag om vad ni vill läsa om ifall jag ska vara gästbloggare åt mamma nån till gång?


pus

/jennifer.

&här kommer mammas superduktiga gästbloggare!

   

applåder,applåder. 


kom ihåg att läsa&kommentera http://www.tresystrarna.blogg.se!

Av Veronica - 10 april 2010 22:29

Snart är påsklovet slut, veckan har varit riktigt lugn.

Tisdag slappardag, vi var slut efter helgen :) 


Onsdag åkte jag å jobba en stund, Jennifer hängde med till Ostvik.

Sedan planterade jag fröer på löpande band samt planterade om blommor.

Ett bad på Piteå Havsbad hanns även med. Riktigt nice :)


Torsdag så skulle Jonte till flickvännen på dagen så först lite shopping - nya skor till alla. Sen medan Jonte var med Dessi så shopade jag och Jennifer loss :)

När vi hämtat Jonte så blev det mobilinköp till sonen. Sedan raka vägen till Finnträsk och lämna Jennifer hos killen.


Fredag Piteå igen, mer shopping och sedan Draktränaren på bio. Den var i 3D och det var en häftig upplevelse :) En sevärd film, vi var alla tre nöjda.


Lördag så var det cykeltur på schemat sedan middag med Grananrna som gäster. Äntligen fick Jonathan sin Foundy som han beställt som födelsedagsmiddag :) Efter MASSOR av mat blev det badtunna i sol. Hur nice som helst. Hugos första bad i tunnan och det verkade han gilla skarpt:)


En dag kvar av lovet nu - söndag och då är det skidor som gäller, klubbmästerskap. Sen fotboll på kvällen. Kanske hinns det med en sista tur med skoter också och bortstädning av påsken och vintersakerna...

Sen är det jobb igen, längtar efter de små...

  


 

Hattprovning på Dollar§tore, behöver kjag säga att vi shoppade en:)

     


Bad i Piteå:)

  

Snygga 3D brillor:)

  

Cykelpremiär = vårtecken

 

Foundymiddag

  

          

  

That´s all folks...


på återseende :)

  

Av Veronica - 5 april 2010 09:20

Nu närmar sig påskhelgen sitt slut

På skärtorsdag kom min lillebror med familj

På långfredag sken solen och hela dagen tillbringades utomhus, vi skottade fram grillplasen och åt lunch ute, vi skottade altan och annat för att kunna tillbringa kvällen i badtunnan. Vi hade snöbollskrig och mys i solen.

På lördag åkte de hem och vi for ut med skotern. Kvällen tillbringade vi med att se hockey, seger för SAIK och en en kanonmatch. Sedan blev det badtunna igen :)

Söndag å kanonväder. Skotersafarie stod på schemat men Pers rygg fixade inte det, vi gjorde en egen safari med solen i ansiktet, vinden i håret och skoterlukten i näsan. Många timmar liggandes på liggunderlaget blev det. Lunchen åt vi ute på havet och skotrarna fick många mil denna dag,

men det var barnen som fixade de flesta :)

Idag är det mulen och en innedag med slappning är inplanerad. Lillgumman är risig igen, hoppas det är en kortis denna gång. 


Hur har din påskhelg varit?


Här kommer bilder från helgen...

  

  

 

 


      

      

Av Veronica - 5 april 2010 08:51

Glad påsk på er!

    

Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards