Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Lilla julafton

Av Veronica - 19 december 2010 22:07

I år blir julen lite annorlunda. Vi brukar vara en massa som firar jul tillsammans men i år blir vi inte så många. Min bror med familj kommer inte vara med. Min systers båda barn har i dag åkt till sin pappa i Göteborg för att fira jul och nyår med honom. Min systers killes dotter firar med sin mor. Min lillebror firar med sin far. Min far firar med sin syster. En jul då vi inte blir så många helt klart...

 

Därför fick vi tjuvstarta julen litegrann, på lördag hade vi lilla julafton för min systers barn och för saga. Det blev julmat, tomten kom och det var många paket som öppnades. Sen istället för jultv sås såg vi Robinssonfinalen. En jättemysig kväll även om man blev lite sugen på att öppna julklappar själv också.

 

Det var en kväll vi behövde, en kväll med kärlek, med omtanke, med glädje, med gemenskap och en kväll då vi somnade trötta och nöjda alla ifamiljen :)

 

Idag är det fjärde advent och bara FEM dagar till julafton, alla julklappar är inte köpta! Men det fixar jag i veckan, inga problem =)

 Bara tre arbetsdagar kvar eller rättaresagt 2½ slutar 11 på onsdag för att åka på BUP för nästa samtal. Käns helt ok denna gång, lite mer samlad än sist...

 

Nä, kanske man skulle skotta en sista sväng innan det är dags för sängen...

 

Nattinatt - och visst är ni lika chokade som mig över uppdateringen :)

 

Nu lite bilder:

Alexander alltid lika glad...

     

Brian kollar in läget, kolla spegelbilden i snusdosan - läckert :)

 

Per tog hand om Malte <3

    

Markus var där...

  Tre glada brudar i gitarrmys, Saga, jennifer och Jasmine  

Mosters ena gull - Billy

   

Vem kommer nu?

    

Jo, Tomten =)

Min älskade mor, nyklippt av Jennifer =)    Brian och Billy

Jonte och Alex vid datorn, som vanligt =)

 

Å när vi kom hem då såg det ut så här på gården:

 

Så gissa vad vi sysslar med dessa dagar...    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 1 maj 2014 21:56

Hej hopp! Nu är det länge sedan jag bloggade IGEN, behöver en spark i baken för att det ska bli av. Den här gången sparkade Emil och Jessica mig så nu kommer det ett inlägg. idag var en bra dag också då jag lyckats få många fina bilder efter en eft...

Av Veronica - 12 maj 2013 18:39

Jag är verkligen inte bra på att uppdatera... April månad är slut och i och med det även min fitnessfight. Hur gick det då? Efter 30 dagar med en timme träning/dag? och med vanlig mat var tredje timme- kanske lite mer Keso än vanligt :) Jor...

Av Veronica - 21 april 2013 07:08

Lax med potatis och massa olika FF sallader o FF skagenröra. Det var supergott och vackert :)...

Av Veronica - 21 april 2013 07:00

Varit lite mycket nu... Blev SM-guld för Skellefteå i torsdags o firande av guldgossarna! Hela skoldagen på fredag så firade vi också, det är ju lite kul :) sen på fredag hade vi bjudmiddag med världens bästa klass 9B får lite Ågren när man inser hu...

Av Veronica - 14 april 2013 22:13

Grattis storkillen :)  

Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards