Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Veronica - 16 januari 2009 12:12

Tog mod till mig till slut... Minus 20, verkar inte bli varmare idag. Men med massor av kläder så är det friskt och skönt att komma ut. Fåglarna kvittrar som galningar och Solen skiner från en klarblå himmel och det luras man av. Känns varmare än vad det är. Men tårna talar sanning - innan vi var hemma så frös dom. Även kinderna - de lyste röda och goa...


Men vackert är det...


Äntligen hemma :)

Av Veronica - 16 januari 2009 09:01

Nu är det kallt! Igår när jag kom på jobbet så frågade jag min kollega om vi skulle åka skridskor eller inte. Han tittade frågande på mig...

- Har du kollat termometern?

Ja tyckte jag, så kallt är det väl inte... Hemma hade vi då -17 grader och jag hade gått min vanliga runda med Brolle, visst bet det i kinderna och så, men annars var det ok...

- Kolla igen, tyckte min kollega...

 Jag kollade -24,6 det är kallt.... Inga skridskor blev det, men ett riktigt innegympa pass iaf.


Nu på morgonen har vi -23 grader, vad har dom då på jobbet? Jag är ledig fredagar så jag sitter här hemma i värmen och myser. Promenaden med Brolle har inte blivit än - hoppas massor på att det ska bli lite varmare:)


En dikt som passar idag kommer här...


Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken.


Kryp ihop och mys ni med:)


Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards