Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Veronica - 6 januari 2009 22:08

Så där, då var den här - sista dagen på jullovet. Imorgon börjar jag om efter 19 dagars ledighet. Vaknade imorse med lite panikkänsla - så fort det har gått!!! Började med att sy färdigt gardiner, dottern hade köpt nya som skulle sys om. Hon är inne i en svart-vit period, allt ska vara svartvitt på hennes rum. Väggar, sängkläder, bord, mattor, lampor, ljus, prydnader ja allt. Så nu var det dags för gardiner - bara att sy. När jag ändå var på G så sydde jag nya till rummet också...

Sen åkte julen ut - när jag ändå började med gardiner så for allt - utom stjärnor och stakar. Det är olikt mig som brukar följa traditioner så noga. men sen rev hunden ner pepparkakshuset så då kändes det som om även han tyckte det var dags att städa upp lite.


När jag skulle gå och hämta nya dukar såg jag hur ostökigt det var i garderoben - huxflx var den städad också. Med en hel sopsäck till följd! Sen bar det upp på övervåningen - vi skulle söka Hasse som fortfarande inte kommit fram. Bakom vår bokhylla har vi vårt förråd med massor av banankartonger med ALLT!!!! Nu skulle dom gås igenom för att se så han inte hade gömt sig där. Men inte ett spår - var är han??? Vi sökte igenom hela övervåningen med damsugaren i ena handen och ficklampa i andra. Ingen hamster fanns men rent blev det:) Det är nog bara att inse att han måste ha blivit kattmat. Något vi misstänkt ett tag då katten plötsligt blivit intresserad av sonens hamster. Tidigare brydde han sig inte ett dugg om den. Nä bara att ge upp och låte henne köpa en ny - en fet en som inte kan smita :)

Sedan lunch och ut - skridskor på schemat. Superhärligt väder - 5grader, perfekt för skridskor. Vi var ute i 1½ timme så kroppen värker och fötterna ömmade massor. Men härligt känns det.
























Husse och Brolle spelar en egen match :)



Kvällen avslutades sedan med Tacos och filmkväll... Sedan ett besök av grannarna. Nu ska jag bara göra sista rycket och börja ladda för arbetsdag. Suck, men kul ändå. Imorgon är det bara personalen - på torsdag får jag återse mina små elever... Äntligen :)




Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards