Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Veronica - 15 februari 2009 20:44

Det ska kännas att man lever...

Det ska kännas i varje muskel.

Det ska kännas i varje nerv.

Det ska kännas i hjärtat.

Det ska kännas...


Att vara en aktiv person är underbart. Jag skulle inte vilja byta liv. Men att ha en kropp som inte vill leva ett aktivt liv är inte alltid så kul.

Jag har två diskbrock i ryggen som gör mig till en styv och stel person vissa dagar. Att vakna på morgon med värk för att man skottat är inte kul. När man har skottat ska man ha värk - träningsvärk. men man ska inte ha så ont att man knappt kan sitta eller stå. I helgen har min kropp inte varit på topp, å det är inte kul. Värken sprider sig - till huvudet. När jag gör vissa rörelser så blixtrar det i skallen. Å jag blir så frustrerad. Jag vill så mycket, men det går inte alltid. När jag fick mina stora besvär med nacke och rygg, sommaren 2004, sa läkarna att jag skulle byta spår i livet. Jag pluggade då till lärare. Aldrig, var mitt svar. Jag var inte ens 30 år, livet skulle inte ta slut nu! Aldrig, att jag skulle ge upp. Jag hade ju just bytt spår - från vården! Självklart skulle livet som lärare vara bättre än vården. Mindre tungt, att kunna sitta ner när det är som värst, att kunna stå när man inte kan sitta. Jag tyckte jag hade gjort ett bra val.


Då, 2004, kunde jag knappt ta mig upp ur sängen själv. Jag rullade mig ner för att hamna på knä och sedan kämpa mig upp. Men att ge upp och bli stillasittande - aldrig.

Idag, 2009, jobbar jag för fullt, lever ett aktivt liv utan några lugna stunder - nästan :) Å det går, men vissa dagar går det sämre. Då blir jag rädd, rädd för att hamna där jag var 2004. Rädd för att bli sjukskriven och inte orka med mitt liv.


Vad är du rädd för?

Av Veronica - 15 februari 2009 20:11

Å vilken underbar, skön och härlig helg vi har haft.

Med att slappa, slö, njuta av vädret och varit febriga...

Fredag började med middag som Jennifer valt - hennes dopdagsmiddag. Det blev Tacos, riktigt smaskens. Sen frågade Jennifer om hon och hennes kompis Wilma fick baka något gott. Inte säger man nej då inte. Varsågod - blev svaret :) 1 timme senare serverades en supergod sockerkaka med glasyr och strössel på och med vinddruvor i mitten. Supergott...



Sen blev det bastu och det gjorde gott efter en hel dags snöskottning. Min rygg blev glad av värmen...  Det har inte snöat - tack och lov, men jag låg efter med att skotta av växthus och dyligt.

 


 

Kvällen avslutades med let´s dance och mys i soffan...


Lördagen började med lite fotboll. jonte fick äntligen fara på träning - har varit skidtävling alla lördagar så han längtade efter att få ta på sig fotbollsskorna och ge gärnet.




När vi kom hem så fortsatte mitt snöskottande - grillplatsen skulle fram. Våra skotrar mår inte så bra efter all snö och kyla, så vi skulle grilla på hemmaplan. Men när vi var klar så upptäckte jag att dottern hade feber - igen! Så någon grillning blev det inte denna helg. Men Per bjöd på romantisk middag - lagad med kärlek. Fläskfile´gryta - slurp...

 

 


Sen såg vi lite hockey, SAIK vann, melodifestival och sedan Bastu igen... Sen sov jag sött...


Söndagen var det hundträning från 12-16 för brolle och Per, jag och barnen drog till stan för Bio. Vi såg BOLLT, vilken kanonfilm. Vi ger den 5 +, alla tre... Bio är bra när man inte är på topp. Jenzzan riskig, jag huvudvärk - bio lagomt. Tänk vad lite skratt, goda popcorn och mys i mörkret kan göra för humöret...


Resten av söndagen har gått åt till slappning, städning, tvättning och mys. Har föresten vunnit på Tradera igen :) Fotbollsskor denna gång :) För 10:- :)


Hur har er helg varit?

Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards