Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Livet

Av Veronica - 15 februari 2009 20:44

Det ska kännas att man lever...

Det ska kännas i varje muskel.

Det ska kännas i varje nerv.

Det ska kännas i hjärtat.

Det ska kännas...


Att vara en aktiv person är underbart. Jag skulle inte vilja byta liv. Men att ha en kropp som inte vill leva ett aktivt liv är inte alltid så kul.

Jag har två diskbrock i ryggen som gör mig till en styv och stel person vissa dagar. Att vakna på morgon med värk för att man skottat är inte kul. När man har skottat ska man ha värk - träningsvärk. men man ska inte ha så ont att man knappt kan sitta eller stå. I helgen har min kropp inte varit på topp, å det är inte kul. Värken sprider sig - till huvudet. När jag gör vissa rörelser så blixtrar det i skallen. Å jag blir så frustrerad. Jag vill så mycket, men det går inte alltid. När jag fick mina stora besvär med nacke och rygg, sommaren 2004, sa läkarna att jag skulle byta spår i livet. Jag pluggade då till lärare. Aldrig, var mitt svar. Jag var inte ens 30 år, livet skulle inte ta slut nu! Aldrig, att jag skulle ge upp. Jag hade ju just bytt spår - från vården! Självklart skulle livet som lärare vara bättre än vården. Mindre tungt, att kunna sitta ner när det är som värst, att kunna stå när man inte kan sitta. Jag tyckte jag hade gjort ett bra val.


Då, 2004, kunde jag knappt ta mig upp ur sängen själv. Jag rullade mig ner för att hamna på knä och sedan kämpa mig upp. Men att ge upp och bli stillasittande - aldrig.

Idag, 2009, jobbar jag för fullt, lever ett aktivt liv utan några lugna stunder - nästan :) Å det går, men vissa dagar går det sämre. Då blir jag rädd, rädd för att hamna där jag var 2004. Rädd för att bli sjukskriven och inte orka med mitt liv.


Vad är du rädd för?

 
 
Anna B

Anna B

15 februari 2009 21:06

Att inte finnas här för mina barn! Det är min största rädsla! Kram Anna

http://skrivanne.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 1 maj 2014 21:56

Hej hopp! Nu är det länge sedan jag bloggade IGEN, behöver en spark i baken för att det ska bli av. Den här gången sparkade Emil och Jessica mig så nu kommer det ett inlägg. idag var en bra dag också då jag lyckats få många fina bilder efter en eft...

Av Veronica - 12 maj 2013 18:39

Jag är verkligen inte bra på att uppdatera... April månad är slut och i och med det även min fitnessfight. Hur gick det då? Efter 30 dagar med en timme träning/dag? och med vanlig mat var tredje timme- kanske lite mer Keso än vanligt :) Jor...

Av Veronica - 21 april 2013 07:08

Lax med potatis och massa olika FF sallader o FF skagenröra. Det var supergott och vackert :)...

Av Veronica - 21 april 2013 07:00

Varit lite mycket nu... Blev SM-guld för Skellefteå i torsdags o firande av guldgossarna! Hela skoldagen på fredag så firade vi också, det är ju lite kul :) sen på fredag hade vi bjudmiddag med världens bästa klass 9B får lite Ågren när man inser hu...

Av Veronica - 14 april 2013 22:13

Grattis storkillen :)  

Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards