Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Veronica - 18 februari 2009 21:56

Nu räcker det snart...


Jag anser att:

När det är vår ska det droppa från taket, solen ska skina, korven ska grillas och växterna ska komma fram ur jorden. Fröerna ska växa och man ska lätta på kläderna.


När det är sommar så ska det vara varmt och fint, man ska bada och vara ledig. Blommor ska blomma, det ska lukta gott man ska ara glad och det ska lukta grillat...


När det är höst ska det vara gult, orange och rött överallt. Det ska lukta ruttet och man ska tända ljus...


När det är vinter ska det vara snö och kallt - inte regn och rusk... Man ska åka skidor, man ska åka skridskor, man ska åka pulka och bob, man ska åka skoter, man ska vara ute....


Men nu får det faktiskt räcka....


När termometern aldrig visar annat än -20 grader elelr kallare blir man less. Mina barn är rastlösa, min hund är rastlösare, mina elever fryser, bilen fryser, jag fryser.... Det blir ingen skoter, ingen bob, inga skidor, inga skridskor, ingenting.... Bara tv och dator - me not like.....


Nu hoppas jag att det vänder - snart ska en ny årstid börja - Vårvinter.... Den bästa av alla fem....


Så här ser jag ut nästan hela tiden nu :(


Frost i hår, imma på glasögon och med massa kläder


Inte är det helt ok.... Men det är iallafall vinter....



Av Veronica - 18 februari 2009 21:47

Oj, oj vilket liv...


Dag ut och dag in kommer det mail från Trader. Man är överbjuden, man har vunnit en auktion, snart går tiden ut för din auktion.


Nu när man man är ny är det ganska spännande att bjuda. Men jag har insett - jag måste bli bättre på att hålla koll på vad jag bjudit på. Första svängen vann jag ju på två auktioner samma dag - två pjäxor. Bra nu i efterhand då hunden inte tyckte om det ena paret. Dom ser ut så här nu....


 



Sen skulle Jonte på fotbollsträning - skorna klämde och jag in på Tradera. Nu äger vi TRE par "nya" fotbollsskor.... Visst båda barnen spelar fotboll så två par funkar ju. men Jennifer har redan nya skor...


Ni förstår säkert - jag måste lugna mig...

Ett av mina problem - shoppingproblemet har nu blivit större. Jag som skulle skärpa mig...


Men måste ju erkänna att man blir ju inte fattig av Tradera. priset på skorna var 10:- + frakt, 5:- + frakt och 25:- + frakt.... så 120 kronor typ för tre par skor.... Om jag gömmer dom för Brolle så kan jag förmodligen få tillbaka pengarna sen... När jag lärt mig hur man säljer på Tradera också...



Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards