Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Veronica - 10 februari 2009 21:46

Äntligen....


Hade grannarna kommit hem. Så fort jag närmade mig hemmet idag såg jag att det lyste ur fönsterna på grannarnas hus. Grannarna fick en bäbis på lördagmorgon och jag har varit lite övervänten på deras hemkomst. Nu äntligen....


Skyndade mig över och fick se, lukta, hålla och känna på underverket. En helt ny människa, så oskuldsfull och vacker. En välskapt gosse som var helt bedårande. Hoppas få tilllåtelse att visa er hur underbar han är.


Men håll med, visst är det speciellt med bäbisar...

Av Veronica - 10 februari 2009 21:25


Till Förstasidan


Detta har jag upptäckt för ca en vecka sedan. Många berättar om alla fynd de gör, om allt dom säljer och blir av med. Jag har lyssnat men inte mycket mera. Så började sonen prata om att pjäxerna började kännas trånga. Hjälp, var min första tanke - jag som shopapt så mycket denna månad. Samma dag var jag in på en bekants blogg där hon visade sina senaste Tradera fynd. Hm, man kanske skulle kolla in Tradera ändå.

Hittade genast ett par pjäxor i sonens storlek som jag bjöd på. Sen började spänningen. Tyvärr blev det inget köp - trots att jag stannade kvar på jobbet efter arbetstid för att inte missa sista minutrarna. Priset blev desutom för dyrt tyckte jag. Kanske man inte kan göra så bra fynd ändå?  När jag kom hem kollade jag ändå in Tradera igen efter ett nytt par. Vilken lycka när jag hittade två par som passar. Bjöd på båda och upptäckte senare att båda aktionerna skulle gå ut ikväll med fem minuters mellanrum. Ja, då kanske man har en chans tänkte jag.


Så ikväll var det då dags, följde med spänning minut för minut - beredd påatt lägag ett bud. Men ingen bjöd över mig. Inte på någon av auktionerna. Så jag vann!

Idag blev vi ägare av två par pjäxor för det totala priset - 197:- + frakt. Man får inte ens sulan till den ena skon om man köper nya. Nu hoppas vi att dom är i så bra skick som säljarna lovade. Det ena paret...

Salomon pjäxor i TOPPSKICK!


dessa ska varit använda max två gånger och ser verkligen fina ut. Pris 72:-


Det andra paret...

Rossignolpjäxor fint skick!!


dessa ska vara använda endast en vecka och ser helt nya ut. pris 125:-

Något som verkligen är bra är att det skiljer en storlek mellan pjäxorna så dom kommer garanterat att passa någon i familjen när vi är tre stycken med nästan samma storlek på skor...

Ja, jag är överbevisad. Tradera kan vara bra....


Tack J för att jag blivit inspirerad av alla dina fynd....

Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards