Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Veronica - 21 februari 2009 18:51

Nu visar äntligen termometern vettiga grader - grader för utelek. Idag hade vi bara fem minus och det är helt perfekt.

Dagen började tidigt. Mina syskonbarn är morgonpigga så före sju vaknade jag av att Alex stod bredvid min säng och tittade på mig.

- Godmorgon gubben, vad är klockan, var min morgonreplik.

- den är 6.38, vet du motter klockan sju stiger vi upp på morgon när vi ska på skolan.

- mmm men det är ingen skola, vill du komma och mysa med moster.

Han kröp ner men var inte sugen på att sova mer så efter några minuter så gick vi upp och startade tv:n och fixade frukost.


Bye, bye sovmorgon :)


Jonte tränar fotboll på lördagmorgon - så även denna dag. Medan han spelade fotboll skulle vi andra åka madrass i backarna.

Det gick FORT!


När vi sedan kom hem åt vi lunch och sen bar det av ut igen... Grillning och lek i snön stod på schemat... Pinnbröd och korv var beställt till mellis. Att grilla är så avkopplande, jag kan sitta och titta in i elden en evighet. Det är så rogivande, det tycker även barn. Speciellt alex - han lekte med elden nästan hela tiden...




Hux flux kom barnen med en fågel - död, som dom hittat i sin nya koja.
Den var facinerande och en liten stund med fågelkunskap klämdes in :)

 


På kvällen blev det bastu och sedan schlager. Än en gång gick bra låtar vidare... Men kommer nog aldrig att förstå alla regler kring detta...



Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards