Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Polis, polis potatisgris :(

Av Veronica - 27 februari 2009 19:59

Hur kul är det. Man ligger på E-4:an och glider fram. Kör om några bilar och fortsätter vägen fram. Solen skiner, bra musik på radion. Sen ser man i bakspegel - en vit volvo med röd och blå lampa i framrutan. Man förstår direkt vem det är. Tankarna snurrar. Hur fort körde jag? Har jag bältet? (reflex tanke  -bältet sitter alltid på) Man stananr på första parkering och ser hur polismannen myndigt kliver ur och kommer emot en. Panik! Jaha, det blir säkert buss framöver, hinner jag tänka...

Vevar upp rutan och han frågar om han kan få ett blåstest.

- Jippi! Ingen fartkontroll hinner jag tänka och blåser glatt.

- Det ser ju bra ut, MEN, jag tro passaten går lite för bra! Det gick undan det här!

- NEj! Nej! Nej!

- Hur mycket då? undrar jag,

- ja vad tror damen?


Tror och tror, jag vet att jag alltid kör för fort men det kan man ju inte erkänna för en polis heller...


- Ja inte kan det ha gått så fort säger jag och ler...


- Ja, jag hade svårt att hinna upp dig en stund där på rakan, säger polisen! SKIT! Då ryker väl kortet då... tänker jag!

- Jag har åkt efter dig i några kilometer och din snitthastighet var 117 kilometer. Vissa stunder låg du på en bra bit över 120. Det är farligt att köra för fort... - Moralpredikning, jag vet och jag har hört detta förr. Men jag lär mig aldrig!

- Det blir dyrt det här, säger polisen och avbryter mina funderingar.

- 7 för fort blev det eftersom vi mäter snittet....

7, Jippi, det är ju typ ingenting, det kan inte bli så dyrt. Är min första snabab tanke!

- Ja, 1500 blir det, jag går och skriver lite papper så återkommer jag


1500 kronor, för 7 kilometer för fort! Nu ska jag börja köra lagligt! Man blir ju ruinerad!


Suck!


Ja, det var min fredag! Hur var din då?

 
 
Anna B

Anna B

27 februari 2009 22:39

Nejjj! Det var inte bra! Det var inte bra alls... 1500! Det är ju en hel förmögenhet på en pedagoglön... Usch! Det var inte bra början på denna ledighet! Önskar dig en bättre morgondag...men kör saktare snälla vännen! kram anna

http://skrivanne.wordpress.com

 
Ingen bild

Syrran

1 mars 2009 16:16

Näee... Vilken otur du har syster. :( Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 1 maj 2014 21:56

Hej hopp! Nu är det länge sedan jag bloggade IGEN, behöver en spark i baken för att det ska bli av. Den här gången sparkade Emil och Jessica mig så nu kommer det ett inlägg. idag var en bra dag också då jag lyckats få många fina bilder efter en eft...

Av Veronica - 12 maj 2013 18:39

Jag är verkligen inte bra på att uppdatera... April månad är slut och i och med det även min fitnessfight. Hur gick det då? Efter 30 dagar med en timme träning/dag? och med vanlig mat var tredje timme- kanske lite mer Keso än vanligt :) Jor...

Av Veronica - 21 april 2013 07:08

Lax med potatis och massa olika FF sallader o FF skagenröra. Det var supergott och vackert :)...

Av Veronica - 21 april 2013 07:00

Varit lite mycket nu... Blev SM-guld för Skellefteå i torsdags o firande av guldgossarna! Hela skoldagen på fredag så firade vi också, det är ju lite kul :) sen på fredag hade vi bjudmiddag med världens bästa klass 9B får lite Ågren när man inser hu...

Av Veronica - 14 april 2013 22:13

Grattis storkillen :)  

Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards