Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

Gott nytt År 2009 blir 2010

Av Veronica - 1 januari 2010 20:12

Happy New Year...


Ännu en nyårsafton har passerat, en nyårsafton med trevligt sällskap, mycket spel, massor med mat och bad och bastu samt raketer.


Förrät var ett bröd med parmesanskinka och massa annat på, varmrätt serverade vi helstekt fläskytterfile' med tomater och vitlök i olivolja, till detta serverades fritirad pommes, såser och ostbollar.

Efterrätten bjöd Jennifer på; en mango och hallonpaj med kokos. Sedan åt och drack vi hela kvällen.


Badtunnan var välbesökt och det är underbart att sitta där, sedan är det ju inte fel med bastu heller...


Vid tolvslaget samlades vi alla ute för att titta på de raker vi hade och skåla i champang, en riktigt god sort detta år...


Som vanligt blev det spännande med raketerna, Anne gömde sig vid hundgården, jag och barnen bredvid kaninen och peder och Jörgen stod på bron och brev anfallna. Det var en "SuperNova" som levde rövare. En smäll på altanen, en på taket och snön sprutade, vi skrek och alla skrattade gott efteråt. Alla klarade sig även detta år :)


Efter det äventyret blev det spel tillsammans och tröttare än tröttast somnade vi sedan på morgonsidan...


Hoppas erat nyår var lika underbart som vårt...


GOTT NYTT ÅR!


 

En friterad ostboll i form av en Anka:) 

Dukat och klart...    

Förrätt, riktigt gott:)

  

Besök i badtunna

      

Gott Nytt år!

  

      

      

Ett sista spel, grattis grabbar till den första vinsten 2010

 
 
Anna G

Anna G

1 januari 2010 20:32

Gott Nytt År och en God Fortsättning önskar jag dig, vännen!
Men visst är det dags att komma och kika på min lilla lya... ;)
Ha det gott!
Kram Anna

http://skrivanne.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 1 maj 2014 21:56

Hej hopp! Nu är det länge sedan jag bloggade IGEN, behöver en spark i baken för att det ska bli av. Den här gången sparkade Emil och Jessica mig så nu kommer det ett inlägg. idag var en bra dag också då jag lyckats få många fina bilder efter en eft...

Av Veronica - 12 maj 2013 18:39

Jag är verkligen inte bra på att uppdatera... April månad är slut och i och med det även min fitnessfight. Hur gick det då? Efter 30 dagar med en timme träning/dag? och med vanlig mat var tredje timme- kanske lite mer Keso än vanligt :) Jor...

Av Veronica - 21 april 2013 07:08

Lax med potatis och massa olika FF sallader o FF skagenröra. Det var supergott och vackert :)...

Av Veronica - 21 april 2013 07:00

Varit lite mycket nu... Blev SM-guld för Skellefteå i torsdags o firande av guldgossarna! Hela skoldagen på fredag så firade vi också, det är ju lite kul :) sen på fredag hade vi bjudmiddag med världens bästa klass 9B får lite Ågren när man inser hu...

Av Veronica - 14 april 2013 22:13

Grattis storkillen :)  

Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards