Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg under maj 2014

Av Veronica - 1 maj 2014 21:56

Hej hopp!

Nu är det länge sedan jag bloggade IGEN, behöver en spark i baken för att det ska bli av. Den här gången sparkade Emil och Jessica mig så nu kommer det ett inlägg. idag var en bra dag också då jag lyckats få många fina bilder efter en eftermiddag med förberedelser inför Jessicas överraskningsparty, 16 år på måndag och det firas just nu för fullt i förskott. Det blev cupcake bakning av Sanna och jennifer, ballongblåsning och dekorationer och annat mysigt av hela familjen Dahlberg. Å jessica blev överraskad och glad så det lyckades ju verkligen... 

Vi har så många underbara ungdomar i detta hus och det är jag så glad över. Igår var det Valborgsmässoafton med middag och brasa här i Båtvik, jennifer hade Emil, Rebecca och Filip här och vi hade Peder och Anne på besök. Jörgen dök också upp. Jonathan hade lämnat huset för att vara med egen kompis... 


Imorgon är det lovdag så alla utom per ledig och sen på lördag åker vi till Vännäs för löpartävling och sen får vi mysa med familjen Norgren till söndag - längtar :) Man träffas så mycket på skidsässongen och blir det så lite. På tal om skidsässongen, vi har haft en konstig vinter med nästan inge snö och många inställda tävlingar. Men vi har varit i Östersund på FolksamCup, vi har varit i Åsarna på USM och på en massa tävlingar runt om i landet ändå. Nu är skidorna bortstädade och vi längtar efter sommaren. Vi har hunnit ha sommarkänslor då vi haft toppenväder i april så solstolarna är redan välanvända. 


Något mer nytt - JO skellefteå gjorde det igen - SM-guld i hockey. Det är helt galet så bra dom är :) Jag, jennifer och Emil firade guldet med ragg genom stan vajandes med flaggor och tutandes. Kul kväll...


Vad annat att rapportera - jo, har i år som mål att springa alla sju broarna runt. Eller springa och springa - det går inte fort men runt har jag nu tagit mig 3/7 så snart halvlek :) Det hela avslutas med Blodomloppet i Luleå 28 maj, då har vi anmält ett familjelag, jag, Jennifer, Mamma, Syrran och Lillebror Rasmus - lagnamnet är "Beauties and the beast". per o jonathan springer individulla tävlingen så det blir en myskväll :) 


Nä, dags för lite bilder - här kommer dom :)


                               

Ha det gott och njut av livet :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards