Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 26 december 2008

Av Veronica - 26 december 2008 23:09

Att få en ny vän är inte alltid lätt. Jag syftar på guldhamstrarna som tillkommit. Nu på aftonen kom dottern in i köket och var helt förtvivlad. hennes hamster var inge kul - den hade bitit henne. Kan man lämna igen den och byta till en annan? En hamster som kommit från sin bur, åkt bil i tre mil, fått nytt hem, å blivit buren och kånkad på behöver kanske få varva ner lite. men inte enligt dottern - den ska vara gossig från dag 1. Men nu sover både hamstern och dottern och även sonen och hans hamster. Hoppas det går bättre imorgon :) Men lite söta är dom ändå, jag var väll inte den lyckligaste över denna tillökning men när den kilar runt i handen som en hårig tuss då blir man lite kär ändå:) Se bara...

 Jennifers hamster

Av Veronica - 26 december 2008 15:18

Jag är i shock!!!! Vilket kaos det var på stan idag... Vi skulle köpa en tv, en kamera och ett guitar hero. Men jag kom hem utan allt.... Det hade varit kö från halv sex imorse och det stod en vakt och släppte in 3 och 3. Då vi kom var klockan 12 och dom hade öppnat klockan 8. Å det var fortfarande kö!!! Jag har nog aldrig varit med om dess like och ändå är det lågkonjuktur.. Nä, hem kom jag med en ljusslinga för ½ priset från Rusta :) Det blev billigt men jag är chokad...


Hittade ni nått på rean?

Av Veronica - 26 december 2008 15:14

Nu har familjen vuxit igen.... Nu har barnen köpt varsin supersöt guldhamster. Fick av sina snälla moster, morbror och mormor varsin stor och fin hamsterbur i julklapp. Så nu skulle den fyllas. Men lite mutter kom av s  onen när han insåg att det är dyrt med djur. Det var spån, pellets, hamsterbädd, mat, skålar och vattenflaska som skulle köpas - förutom själva hamstrarna. Men nu är dom där men vill inte riktigt gossa - den ena har krypit upp i ett rör och ligger där och sover - den andra har gömt sig under hamsterbäddet. Så kort får komma senare...


Hur har ni det med husdjur?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards