Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Slutet kom för snabbt...

Av Veronica - 21 oktober 2009 20:31

Känns som mycket i min blogg nu handlar om död och elände.

Tyvärr håller den tränden i sig.

15.30 idag, onsdag den 21 oktober 2009 så slutade min älskade hund Brolle sitt liv.

Endast 1 år 7 månader 18 dagar gammal.

Alldeles för tidigt och med en stor sorg i mitt hjärta togs det beslutet.

En hund är människans bästa vän.

Är man ledsen är hunden ledsen.

Är man glad är hunden glad.

Brolle var min och familjens bästa vän.

men inte andra hundars bästa vän.

Å tyvärr ville han inte vara vän med alla människor heller.

Att inte kunna lita på sin hund till 100% går inte.

Att känna oro att någon dag kanske något händer.

Att sedan Brolle redan i våras blev utdömd av Veterinärerna pga av höft och armbågsfel gjorde att beslutet var enklare att ta.

Men ett sånt här beslut är aldrig enkelt.

Jag vill verkligen aldrig behöva göra det igen.

Att diska upp hundskålar, tvätta upp hundpläden, plocka ihop koppel och halsband är INTE kul.

Men jag vet, ett liv utan hund funkar inte för oss. Vi har provat och det går inte.

Det blir ingen ny hund nu. Men nog kommer det en hund in i vår familj snart.

Men nu sörjer vi vår vän...

BROLLE...

Miss you så mycket....

Tårarna vill inte sluta rinna.


  

        

            

                      

  

Det är tomt utan dig min vän....


 
 
Johanna

Johanna

21 oktober 2009 20:56

Neeeej vad tråkigt!!! Förstår att det känns jättetomt hemma hos er nu :-(!

http://www.johannaagnes.blogg.se

 
Lillemor

Lillemor

21 oktober 2009 20:58

Skickar en stor varm kram!!!

http://www.ytterstfors.com

 
Ingen bild

Iza

21 oktober 2009 21:05

Nej, så tråkigt. :( Beklagar sorgen!
Många kramar till er alla!

 
Anna G

Anna G

21 oktober 2009 21:07

Åh mitt hjärta blöder för er...
Kram Anna

http://skrivanne.wordpress.com

 
Kim

Kim

22 oktober 2009 17:18

Jennifer är väl ganska ledsen änu eller?

an slipper iaf ha ont

http://kyllonenkim.blogg.se

 
Ingen bild

Budda

10 november 2009 22:24

Fine Brolle. Det är så grymt. beslutet tas. Hur orkar man fara till vetrinären? Älskade hjärta som är så fin på bilderna.

Känner med er.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 1 maj 2014 21:56

Hej hopp! Nu är det länge sedan jag bloggade IGEN, behöver en spark i baken för att det ska bli av. Den här gången sparkade Emil och Jessica mig så nu kommer det ett inlägg. idag var en bra dag också då jag lyckats få många fina bilder efter en eft...

Av Veronica - 12 maj 2013 18:39

Jag är verkligen inte bra på att uppdatera... April månad är slut och i och med det även min fitnessfight. Hur gick det då? Efter 30 dagar med en timme träning/dag? och med vanlig mat var tredje timme- kanske lite mer Keso än vanligt :) Jor...

Av Veronica - 21 april 2013 07:08

Lax med potatis och massa olika FF sallader o FF skagenröra. Det var supergott och vackert :)...

Av Veronica - 21 april 2013 07:00

Varit lite mycket nu... Blev SM-guld för Skellefteå i torsdags o firande av guldgossarna! Hela skoldagen på fredag så firade vi också, det är ju lite kul :) sen på fredag hade vi bjudmiddag med världens bästa klass 9B får lite Ågren när man inser hu...

Av Veronica - 14 april 2013 22:13

Grattis storkillen :)  

Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards