Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Att anlägga en ny badtunna.

Av Veronica - 22 november 2009 21:02

För två år sen lite drygt skaffade vi en badtunna.

En badtunna som vi har använt hur mycket som helst.

En badtunna som har tagit hur många timmar av oss som helst.

en badtunna vi njutit i .

En badtunan vi skrattat i.

En badtunan som krävt planering, jobb och eldning i massor.


I våras började vi tycka det blev jobbigt...


Så tyvärr har badandet blivit mindre och mindre.

När vi var på Nolia i augusti började jag prata med försäljarna av badtunnor i plast. med reningsfilter, cirkulationspump och allt.

Vi blev sugna...

I tisdags åkte Per till Vindeln för att hämta den. Sen har han jobbat på i garaget för att isolera och förbereda.


Lördag 14.00 var det dags att få den på plats. Självklart passade den inte in i gamla hålet så det blev att ta fram motorsågen och fixa till altanen lite... Men innan mioddag satt den på plats och vattnet fylldes på.


PÅ kvällen var den varm och vi fick inviga den. Sen har ungarna badat i den i dag. Alla är vi överens - den är bättre än den gamla.


Men nu är frågan, behöver vi två? Vad gör vi av den gamla?


Ja, ja, det löser sig väl... Men badat har vi gjort :)

Och nu hoppas jag det blir oftare igen.

Funderar på att ta ett dopp när barnen somnat :)


      Badtunnan är på plats  

Pierre damsugar badtunnan  

invigning badtunna  

invigning badtunna  



 
 
Markus

Markus

6 december 2009 18:03

Hej,

jag har precis köpt 2 badtunnor samma som ni har köpt hos poltec eller hur?
Jag var jätte glad att titta pá bilderna, visste inte hur jag skulle isolera tunnor, men nu vet jag tack vara er! Vilken skum har ni använd, vanligt byggskum? Har ni sandfiltern med? Tacksam för svaret min mail-adr. markus_zimmer@hotmail.com

Tack! Mvh

Markus

http://schwedenangeln.de

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 1 maj 2014 21:56

Hej hopp! Nu är det länge sedan jag bloggade IGEN, behöver en spark i baken för att det ska bli av. Den här gången sparkade Emil och Jessica mig så nu kommer det ett inlägg. idag var en bra dag också då jag lyckats få många fina bilder efter en eft...

Av Veronica - 12 maj 2013 18:39

Jag är verkligen inte bra på att uppdatera... April månad är slut och i och med det även min fitnessfight. Hur gick det då? Efter 30 dagar med en timme träning/dag? och med vanlig mat var tredje timme- kanske lite mer Keso än vanligt :) Jor...

Av Veronica - 21 april 2013 07:08

Lax med potatis och massa olika FF sallader o FF skagenröra. Det var supergott och vackert :)...

Av Veronica - 21 april 2013 07:00

Varit lite mycket nu... Blev SM-guld för Skellefteå i torsdags o firande av guldgossarna! Hela skoldagen på fredag så firade vi också, det är ju lite kul :) sen på fredag hade vi bjudmiddag med världens bästa klass 9B får lite Ågren när man inser hu...

Av Veronica - 14 april 2013 22:13

Grattis storkillen :)  

Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards