Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 19 mars 2009

AIK

Av Veronica - 19 mars 2009 21:40

Hela jag hoppades och höll tummarna.

Första perioden 0-0,

andra perioden 0-0,

Jippi vi har en chans.

19 minuter av tredje perioden 0-0.

MEN

14 sekunder kvar av matchen 0-1 -NEJ!!!!!

Vi hinner aldrig få in ett mål.

Det gjorde vi inte heller utan Färjestad fick in ett till...

Summan av kardemuman 0-2 :( Å allt avgjordes på 14 sekunder...

På lördag vinner vi.... Visst?

logoswedenskellefteaaik

Av Veronica - 19 mars 2009 21:28

Har blivit utmanad av min älskade syster!


Så här går det till:

Alla svar måste börja på Ditt namns första bokstav!

Länka sen vidare till så många som Du vill, minst 4 stycken.

Berätta för dem utmanade att dem är utmanade.


1. Vad heter du? Veronica

2. Ett ord på fyra bokstäver: Vila

3. Flicknamn: Vilma

4. Pojknamn: William

5. Yrke: Veterinär

6. Färg: Vinröd

7. Klädesplagg: Vinteroverall

8. Mat: Vinerkorv :(

9. Sak i badrummet: VC

10. Plats/stad: Vimmerby

11. En orsak att vara sen: Vimsighet

12. Något man skriker: VAAAAA?!?
13. Film: Vi hade i alla fall tur med vädret

14. Något man dricker: Vatten

15. Band: Wilmer X

16. Djur: Varan

17. Gatunamn: Villevillekullavägen?

18. Bil: Volvo

19. Sång: WHAT a feeling

Jag utmanar vidare till Anna, Johanna, Mamma, Jennifer

Av Veronica - 19 mars 2009 21:07

Att trivas med sitt jobb är viktigt!

Att trivas med kollegor är en fördel.

Att ha världens bästa jobb är lyx.


Jag har allt! Alla goda ting är tre och det stämmer! JAg trivs med mitt jobb, har underbara kollegor och mitt jobb är världens bästa.


Igår satt vi i personalrummet (händer inte ofta) och en av mina kollegor kom in!

- Vi måste pimpla på träsket, det är underbart ute. Kan vi inte ha en frilufsdag imorgon?

Jag log och tänkte det skulle vara trevligt men det går aldrig ordna på en eftermiddag. Men hon menade allvar och telefonen gick varm, kopiatorn fick jobba. På 40 minuter ordnades tillstånd för fiske, utskick till barnen, borrar och annat som behövs för en frilufsdag.


Idag var det dags. -5 grader och strålande sol på morgonen. En hel skola på isen - de flesta pimplade, några lekte, andra åkte pulka/bob/madrass och alla njöt. Tänk vilket underbart jobb man har :)





Förra veckan hade vi också frilufsdag då åkte vi slalom. Första gången på 15 år för mig... Men vilken grej - jag kunde:) Det var som om man inte haft ett uppehåll alls. Jag swischade fram i backen och bara njöt. Även då i bra väder. Hur kan man välja att bli något annat än PEdagOG?????????



Av Veronica - 19 mars 2009 20:59

Idag på jobbet såg jag en lapp:


Prova på skytte....


Något för min son tänkte jag, han drömmer om att få börja skidskytte när han blir stor. Så hem och hämta honom, inställd fotboll för dottern innebar att även hon ville följa och titta. Väl på plats ville båda skjuta - självklart. 10 kronor för en serie på 8 med 5 skott på varje serie och sen några provskott. Finns det någon billigare sport? Tror inte det.


När de väl börjat och skjutit med mycket BRA resultat var de eggade. Men dottern fick ont i tummen så mamma var tvungen att ta över - superkul!


Jonathan fick inte ont någon stanns - ville bara fortsätta. Men efter två timmars skjutande och mer än en serie gav vi upp - ögonen orkar inte med detta...


En trevlig och annorlunda grej - å nu är måndagar och torsdagar bokade resten av månaden...




Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards