Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg under mars 2009

Av Veronica - 4 mars 2009 21:03

En annan sak som stod på schemat denna vecka var klippning. Både Jonathan, Jennifer och jag skulle få bort lite hår under denan vecka.

Hur skönt är det inte att sitta där och bara bli ompysslad.


Skölja - njuta

Massare in schampo - njuta

skölja - njuta

Massera in balsam - njuta

Skölja - njuta

kamma

klippa

föna

spraya

styla

och bara njuta...


När jag blir klippt får jag inte ha mina glasögon och det innebär att jag blir BLIND! Ser ingenting utan glasögon! Så att bli klippt innebär total avslappning. Jag kan inte bekymra mig om nått - eftersom jag inte ser... Sitter bara och låter frisörerna göra vad de vill och sen när jag tar på glasögonen. Ja, då är man en annan. Oftast bättre :)



Nu ska jag bara färga håret också. Blev inte bara lite grå när allt mörkt klipptes bort. Ska även slinga dotterns hår eftersom hon blev mörkare.... Aldrig är man nöjd :)

Av Veronica - 3 mars 2009 20:55

 


Dag två på sportlovet bestod av en resa till Luleå - 10 mil enkel väg, för att leka på teknikens hus. När jag pluggade i Luleå så följde barnen ofta med på Teknikens hus och lekte eftersom det är på universitets området. Nu har de längtat och tjatat länge. Så lyckan var stor övar att vi äntligen skulle åka dit.


Eftersom det är sportlov så var det MASSOR av barn och många extra aktiviteter på dagordningen. Nästan direkt vi kom så var det dags för att gå in i Planitariet, där man får kika på stjärnorna. En mäktig upplevelse.

Sen lekte vi i Spegellandet. Tänk vad man kan trolla med speglar - se bara...

 



Sen gjorde barnen egna papper och papplådor... då gäller det att ha muskler...


En annan kul grej är vindmaskiner som finns där...


Älskar denna bild - det är liv och rörelse i den...


Sen åkte vi till min älskade syster och åt mat där innan vi åkte hem. Trötta och nöjda.

Av Veronica - 2 mars 2009 20:48

Nu är det sportlov....

 Vi började veckan med att åka till schtaan, en tur på Nya Edda var inplanerat. Vårt badhus som blivit ett äventyrsbad. Det öppnade för länge sedan men vi har inte fått tummen ur. men som sagt - nu var det dags.


Det var fint, det var kul men men det var inga genier som ritat det...


Barnens favoritbassäng blev en djupbassäng, vet inte hur djup den var men vi kom då aldrig ner på botten. I den fanns en klättervägg och på ena sidan fanns det hopptorn. Självklart skulle de provas. Tyvärr fick man inte klättra om någon hoppade eftersom tornet var byggt ovanför klätterväggen. SMART VA? Vi fick springa hela tiden och be badvakterna stänga av hoppet för att kunna klättra och sedan säga till att vi hade klättrat så de kunde öppna tornet. Då kom det självklart något annat barn som ville klättra och så fick dom stänga tornet igen... Vilket extrajobb....

bild lånat från Skellefteå kommuns hemsida. Man ser hopptornet i bakgrunden och nedanför är klätterväggen...

Men vågbadet var en annan kul grej - där lekte barnen mycket. Själv blir jag nästan sjösjuk av vågbadet.


Vi badade i 3 timmar drygt - sen var vi möra. Jag somnade i soffan direkt efter maten och sov i FYRA timmar. Det händer aldrig i mitt liv....


Orolig att det är jag som ska bli sjuk nu.....

Av Veronica - 1 mars 2009 22:07

Inga råttor springer runt

inga damkorvar krullar sig

inga fläckar på golven

inga smulor i soffan

ingen disk på diskbänken

ingen tvätt i tvättkorgen

ingen reklam på soffan

inga ledsna blommor

inga smutsiga sängar

inga odammade mattor


Det är fint

det är rent

det känns skönt

det känns befriande


Idag har min dag bestått av vaslopp hela mogonen, ,sedan luch och hejdå till släkten. Sen började jag.... STÄDNING


Det såg så hemskt ut här hemma att jag otrivdes själv. Började med damtorkning, sedan tog jag barnens rum och sedan hela nedervåningen. Samtidigt som jag tvättade och sjåade på.


Men nu är allt klart....


Det är inre frid.... Nu kan sportlover börja...

Av Veronica - 1 mars 2009 21:56

Visst är det fantstiskt.

Visst är dom starka

visst är dom sega

Visst är dom uthålliga

Visst är dom duktiga


Jag blir så imponerad


Nio mil

Nio mil av svett

nio mil av blåbärssoppa

Nio mil av sportdryck

Nio mil av jakt

Nio mil att dra


Jag är stum


Vi samlades hela familjen - alla nio - klockan åtta noll noll denna 1 mars för att följa vasaloppet. Hur duktiga är dom inte. Att åka från Sälen till Mora - en sträcka på nio mil...

Själv skulle man gett upp i första backen....

Jag bugar mig och säger grattis till Daniel Tynell som åkte de nio milen på 4.10,55 Helt enastående. Du är min idol idag....


Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards