Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 1 juli 2009

Av Veronica - 1 juli 2009 22:22

Vi besluttade hastigt och lustigt att vi skulle åka och hälsa på mamma en natt. Sagt och gjort. När vi kom fram så badade vi och sen tog vi oss en cider och satt ute och mös i kvällssolen. Helt underbart. Som bakgrundsmusik hade vi ett litet gulligt lamm som bräkte.


Sen kom hon på att vi skulle ju kolla några skor så hon hämtade två sopsäckar med skor och vi provade och försökte hitta par. Mina favoriter var det bara en av och självklart Jennifers också. Så in igen i "skogarderoben" och söka. Hittade flera men inte någon av dessa. Då frågade Jennifer om hon fick söka i mammas klädgarderob. Ja men visst - självklart... Hon började vid åtta på kvällen och efter en stund gick jag upp och hjälpte henne och senare kom även mamma. Vi städade, röjde, kastade, sorterade, vek och hade oss till klockan var två på natten. Men vilken skillnad det blev - WAW. Å mamma som inte hade några BH:ar har nu minst 20, inte illa :) Röda korset bli överlyckliga för allt som inte mamma skulle ha kvar åker dit, blir många sopsäckar. Jennifer var ÖVERlycklig hon kom hem med massa nya skor, flera par oanvända jeans som fans i gaderoben och em MASSA tröjor. En salig dotter packade jag med mig hem.

Men vi hittade bara den ena skon - så en är fortfarande saknad...


Men en trött mig! När vi då kom isäng efter två så var det för varmt, det var för många tankar som snurrade och sen så började det lilla gulliga lammet bräka, vid fem hade jag inte somnat och då var inte lammet gulligt eller söt för fem öre. Jag hade kunnat strypa den J-ln... Hemvägen var en pärs då det var överhett ute och jag supertrött. Men det var bara att gilla läget, en sväng på stranden och man blev lite piggare...


Hur har din onsdag varit?

en supersöt Jennifer :) på ICA maxi - luleå...

Badplatsen Niemisels... Mamma, lillebror och Jennifer på bryggan och Jennifer i vattnet

jennifer i mammas garderob - hur mycket kläder som helst :(

Så här blev det :)

...och allt detta blev över - snacka om hamster :)

Det lilla söta lammet som går en på nerverna :/

Å här är mammas katt med 6 söta kattungar. Det är två veckor gamla och fräser och morrar som en riktig karl. Vi döpte de till Greamlings :)

På väg hem....

Ovido - Quiz & Flashcards