Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Veronica - 6 juli 2009 20:16

Oj vad det har slagit ut i helgen, knopparna är stora och bara vill. Lite sol så blommar det ännu mera. Det doftar underbart i hela trädgården och det är så vackert. Har idag gått runt och njutit, det är inte bara jobb med en trädgård...


titta och njut, tvärrr kan jag inte dela mig av lukten...

Av Veronica - 6 juli 2009 20:05

Måndag igen, veckorna rinner iväg mellan fingrarna som sanden på stranden. Hjälp vad tiden går fort. Idag var det en sval måndag då passar man på att göra tråkgöra. Började med att klippa gräset direkt på morgon, trimmade lite och rensade bort en massa ogräs. Tvättade en massa efter helgen, kokade mormorssaft, och fixade inne. Åkte och handlade och slutligen kopplade jag på mig röjsågen och begav mig i diket. Gräset växer så fort och så högt - inte kul. Nu skulle det bort! per jobbar och jobbar så jag tog saken i egna händer - men tungt var det och jobbigt. Sen blev det dusch - gräs över hela mig, små vassa gräsflisor som borrat in sig i benen. Huvva...


Men fint blev det i af. Nu vill jag ha värme igen - allt tråkgöra är gjort för denna gång.



Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards