Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Veronica - 17 juli 2009 23:17

Att jag älskar trädgårslivet har nog alla förstått vid detta laget. Odlar och odlar. Men det finns något jag hatar - skadedjur! på vintern kommer älgarna och äter upp mina äppelträd - varje vår besär jag dessa för att hoppas och önska att de ska ta sig. Sen har vi en grön, äcklig, elendig, ful, slemmig larv/mask/stekel. Den äter upp mina klematis på nolltid. Jag vet att jag bara ska plocka bort dessa och mosa dom. men hur kul är det?!? Skakar min stackars klematis så den darrar en lång stund efteråt. Klämer sen ihjäl alla som ramlar ner. Detta bara för att en stund senare se att det är massa nya som smaskar löv på löpande band. Neeeeej! Jag hatar dessa gröna varelser!


 Nästan inga löv kvar :(

Så här vacker var den på morgonen

 

Å allt är dessas fel :/


*S*U*C*K*

Ovido - Quiz & Flashcards