Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 31 juli 2009

Av Veronica - 31 juli 2009 09:20

Nu är det många vi känner som söker hus, vi kämpar och tipsar och nu finns det hus ni alla vi ha ute...


http://www.maklarringen.se/Till-salu/Objektsida/?objectid=OBJ16224_990470420


720 000 kronor.... visning tisdag 4 aug 17-18


Slottet - gäststuga

Boningshuset....


Lycka till vid budgivning allihop....

Av Veronica - 31 juli 2009 09:10

Sommaren andra projekt håller på att ta sig. Det är inte alls färdigt men jag ser resultatet framför mig och känner mig sååå nöjd,  det blir fint!

Projekt 2 var att få ett räcke på vårt soldäck/altan. Har varit rädd att någon skulle falla överbord ända sedan vi gjorde det. Sedan tycker jag att det känns halvklart med en altan utan räcken...


Men nu efter en veckas hårt slit så börjar vi nå målet, eller ett delmål... Räcket är gjord runt de två långa sidorna, nu ska vi bara göra om trappen och sätta upp två små kryss till. Trappen flyttar vi och gör om för att vi lyckades göra den helt fel och helt på fel plats när vi gkorde den sist... Nu blir den snygg och bra...


Sen ska vi upp med mer belysning - det komemr att bli bra men min rygg säger idag  -vila Veronica... Vi får se vilket väder vi får. Nu är det mulet och grått = perfekt byggarväder. Kommer solen blir det pause idag:)


Lite bilder kommer här:

Steg 1 - handla

Steg 2 - stolpar

Steg 3 - kryss mellan stolparna

steg 4 - måla...


Ovido - Quiz & Flashcards