Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Veronica - 10 juni 2009 22:59

Idag skulle jag göra en snabbb sväng till stan - klippning och rosa tajts stod på inköpslistan.

Hem kom jag fyra timmare senare... Medan jag satt och klippte mig han jag sitta och fundera, fabulera och -Ve och fasa, jag är ju klassmamma. klassmammor fixar vissa saker tex avslutningspresent till lärarna. Hjälp!!!


Började fundera och har nog aldrig haft så bråttom ut från frisören. Börja irra runt, vad ger man två magistrar, den ena singel och bor i lägenhet och den andra bor med fru. HAr alltid köpt blommor och gjort en vacker uppsättning. Men det har aldrig riktigt känts rätt!


Tillslut kom jag på det - en picknickkorg med massor av gott att äta. Det blev popcorn, dricka, Salamikorv, torkat kött, kakor, kexchoklad, chilinötter, finglas i plast, flaggor, fressby, en krukros (där kom blomman:) och sen en fin korg som de kan bära läxan i till hösten :)

denna x 2 blev det


Känner mig nöjd och hoppas den blir uppskattad. Nu kanske jag skulle komma på något till eleverna också men det hinner jag ju. Det är ju 38 timmar kvar till examen :)


Nu ska jag njuta av min egen skolavslutning först imorgon kväll...


Föresten var det bra med att irra omkring, shoppade en massa som fanns på lappar över hela huset tex: flytväst - jontes är för liten, håv till dammen - gamla trasig, nya skor till Jonte - blir bra till avslutningen, rosa tights till Jennifer och en massa kul på rean. Fyllde en hel påse med kläder till barnen och summan blev 274,50. me like... Det var då två tröjor till jenzzan, tightsen, shorts till båda, två t-shirtar till Jonte, sockar  till båda och ett par vita tigts till jenzzan. Kanske något mer - minns inte just nu. Handlade även hamstermat - slut sedan flera dagar.... Cider till mig - personalfest på fredag, klädnypor - alla våra är torra och spricker när man hänger upp tvätten, massor med mat och en massa, massa mer....


En bra dag helt enkelt - hur har din dag varit?

Av Veronica - 10 juni 2009 22:45

Till slut efter omröstning av familjen så blev det klart... Jag ska vara discodiva - i glitter och glamoranda. Så på morgon blev det att stiga upp lite tidigare, fixa hår och makeup, spraya håret med glitterspray, måla med glitterögonskugga, glittereyeliner och lösglitter, rolla all bar hud med glitterroll, ta glitterskorna, glitterklänning och glittriga smycken och slutligen tiaran... - redo...


När jag kom på jobbet kom kommentarerna:

- å vilken vacker prinsessa du är...

- är du Silvia?

- Jag tror du är en drottning i dag.

- Vad du glittrar


Men ingen discodiva inte, förrän på eftermiddagen då vi hade disco:)


Klädseln var väl inte perfekt att spela brännboll i och det var inte bara en som tittade när jag snippade in till frisören på eftermiddagen. Men en kul och annorlunda dag blev det, bland troll, prinsessor, sömntutorSuper Mario, Sumobrottare, indianer, riddare, italienare, superman, Dark Wader, Hipp hoppare, punkare, änglar, hästar och andra djur, hippies, bönder, byggare, partybrudar och många andra kuligheter tex, bakvända kläder, pyjamas, skoteroverall, skiddräkt, linne på en som alltid har flesse jacka - ja tänk vilken fantasi folk har :)


Ni skulle ha fått se:) Här kommer iaf jag :)



Nu är den dagen avklarad...


Bara en dag kvar med eleverna :(









Ovido - Quiz & Flashcards