Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Veronica - 13 juni 2009 19:37

Å, vad jag är trött

Å, vad jag är pömsig

Å, vad jag vill sova


Inatt blev det inte många minuters sömn. Somnade mycket sent, alldeles för sent. Å vacknade halv sex av att Per säger att jag ska vakna. Visste inte var jag var och kunde för mitt liv inte få mina ögon att öppnas. Men bara att bita ihop. Dags för fotbollscup. Avresa 6.30 från byske .- Jippi.

Väckte barnen som snabbt blev klara och packade sedan in oss i bilen. Mot Myggvallacup i Bureå. En dag med glädje, besvikelse, hopp och förtvivlan och massor av REGN, blåst, kyla och längtan hem.

Nu sitter jag och bara vill sova men ska försöka hålla mig vaken till nio i allafall. För imorgon är det fotboll så vi ska upp tidigt och sen är det fotbollsskola. Indrar ibland hur jag hinner något annat än vara fotbollsmamma.


Hur som;

Grattis tjejer till Segern av cupen - ni är kanonduktiga...

Av Veronica - 13 juni 2009 19:29

Då var det dags - för det årliga poolpartyt hemma hos chefen i hennes underbara hus. Alla i vårt rektorsområde var inbjudna och vi saknade bara tre stycken - vilken uppslutning. Maten var underbar - tack Gästis, badet var superskönt - tack C och sällskapet var toppen - tack alla.

Förra året hade jag kul men i år var det ännu bättre och varför? Sällskapet så klart, att finna en kollega som man trivs kanon med är Aoch O. Och jag har så många underbara kollegor att det kan ni inte förstå. Vad vi skrattade, vad vi badade, vad vi bastade, vad vi sjöng, vad vi lekte, vad vi pratade, vad vi drack - å vilken kväll. Nöjd och glad vinglade jag hem på cykeln mitt i natta.

Tack alla för en fantastisk kväll.

Vad är en bal på slottet

när man kan vara på Poolparty hos chefen :)


Av Veronica - 13 juni 2009 19:10

OJ vad avlutningar det blev denna vecka. Den ena jobbigare än den andra - på många olika sätt.

Skolavslutning 1:

Min egen med mina egna elever. Att få ha sin första egna grupp och ta avsked av dessa känns vemodigt. Nu är det tur att jag jobbar på liten skola och att det finns möjligheter att påverka en hel del. Det innebär att jag kommer att få ha kvar dessa elever nästa år - inte lika mycket som idag. Men jag kommer att träffa dom varje dag under minst en lektion, och det känns toppen.

Här kommer en bild som jag fått av min vän Anna - jag brukar inte bli nöjd över mig själv på kort - men här är jag ju nästan snygg :)

Måste bero på fotografen :)


Skolavslutning 2:

Den jobbigaste av de alla detta år. Min sons. Han har haft samma lärare nu i tre år och hon är min förebild och mycket inom skolans värld. Att lämna sonen i hennes händer har känts så tryggt och hon har gjort mycket gott för honom. Både socialt och kunskapsmässigt. Men nu var det dags för avsked. Sonen själv ville absolut ge henne en present och svaret var självklart ett JA. Han var runt på flera affärer innan han var nöjd - det blev en kruka med hjärtan, en blomma och en grad groda i blomman.

Här får A blomman

Att se henne så berörd över att lämna dessa elever visar på ett enormt engagemang och en kärlek så stor. Vi kommer att sakna henne, både sonen och jag :)

Av henne fick alla elever ett underbart brev som idag är inplastat och sitter på väggen i sonens rum. Tack Anna...
















En fantasisk skolavslutning där inte bara en tår smet ut ur ögonvrån...


Skolavslutning 3

Den sista, tredje gången gillt för i år. Dags för Jennifer att få sommarlov. Turligt nog får hon behålla sina lärare i ett år till. Två underbara, charmiga och trevliga herrar i sina bästa år. Här var det gläje och skratt och vi ses igen som var temat. Korgarna fick jag bara dela ut en av då ena läraren var hemma av personliga skäl denna dag. Men ett trevligt sommarlov önskar jag honom ändå. Av den som tog emot så blev det uppskattat och jag kände mig som sagt nöjd med årets val. Nu ska jag försöka tänka tidigare till nästa år - får då är det avsked för Jennifer och hennes lärare.


Nu har ni sommarlov mina älsklingar...


och en stor

Kram till alla underbara lärare och trevlig sommar.






Ovido - Quiz & Flashcards