Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Veronica - 14 juni 2009 19:41

Nu börjar det vara jobbigt för mammahjärtat. Insåg nu att det bara är 7 dagar och 16 timmar kvar till Jonathan åker på Kollo. Min älskade lillskit, min bäbis, min guldklimp, min lillkille - min storkille. Han kommer att vara borta i 11 dagar, elva dagar. En hel evighet! Hur ska det gå? Kommer han att kunna sova? Hittar han någon vän? Vi vet ingen som ska iväg samtidigt som han. tankar, funderingar och oro. Förväntan, förhoppningar och längtan. mycket känslor som blandas från en minut till en annan. Men jag lider fast jag vet - det kommer att lösa sig. Men jag längtar redan till Torsdag den 2 juli klockan 12.00 när han återvänder... Med en ryggsäck av minnen att dela med sig av.

Det håller på att bli dags att klippa navelsträngen - mina barn håller på att vara stora :/

Min älskade son :)

Av Veronica - 14 juni 2009 19:28

Vaknade på morgonen och regnet vräkte ner. *SuCk* Vi som har fotboll 11, 14 och 18 idag. Tyckte jag fick nog mycket regn och kyla igår. Bara ca 10 minuter efter jag stigit upp får jag ett SMS - "Matchen på morgonen inställd på grund av regn". Gissa vem som jublade :)

Tog då itu med något som jag länge lovat barnen - Bullbak. Ingen sommar utan en frys full med bullar... Imorgon börjar fotbollsskola för jonathan och då brukar en bulle sitta fint i magen.

Bakade på och när det var dags att pensla inser jag att vi är utan pärlsocker - nu börjar det bli stressigt 45 minuter tills vi ska på Match - bortamatch. Åker gärnet in till Byske och handlade och sen penslar och gräddade vi för brinnande livet - tack och lov att man har varmluft :) Men nu har vi fulla frysen (nästan) med bullar iaf.


Varma kom vi på match som grabbarna tyvärr förlorade. Synd killar:(


Hem igen och idag hade jag bestämt mig för att lägga tid på middag, har knappt ätit med familjen denna vecka. Men några potatisar hade förvandlats till utomjordingar som såg ut att vilja anfalla mig... Se bara:


men en god middag åts iaf och sedan bar det av på intro av fotbollssskolan. Hem åkte vi med t-shirt och vattenflaska och ett vi ses i morgon 10.00 Sen krängde jag och Jonathan lite kolsäckar som killarna säljer till fotbollslaget. Någon som är sugen? Vindelkol - bara 125:- för 50 liter och det går till en god sak...


På afton bakade Jennifer chokladbollar så nu känns det som vi kan få oväntat besök. varmt välkomna :)



Presentation

Omröstning

sommar, sommar, sommar! Vad är bäst med sommaren?
 Solen och ljuset
 bada
 ledighet
 ALLT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards