Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Värmen fortsätter

Av Veronica - 29 juni 2009 22:44

Mitt mål i sommar var att varje dag under semestern rensa undan en blommbänk tills det var klart. Men värmen, fotbolsskolor och dyl. har sabbat min plan. Ogräset bara frodas och blir mer och mer för varje dag. Jag går runt och ser allt jobb men det är för varmt för att ta tag i elendet. Igår gjorde jag till slut ett litet ryck - skulle rengöra damen då jag såg på bänken bredvig - alldeles vit av KLÖVERblommor - klöver är det värsta jag vet. Kunde inte bara se eländet utan satte igång och rensa. Men efter typ 100 myggbet gav jag upp. Efter vår stadsresa idag tog jag tag i saken och slutförde elendet - mycket bättre nu. ½ bänken som jag rensade skulle bestå av smultron, jag hittade små, ynkla plantor under klövern. Hoppas de hinner ta sig så vi får äta i sommar. Smultron är gudomligt gott.


Efter detta underbara jobb så åkte jag och dottern iväg på badtripp. Efter två timmar i blöt och ca 30 minuter solande åkte vi hem och åt middag.


Nu när jag ändå var på G så tog jag tag i bänk nummer 2 och gjorde klar den - det känns skönt, jag är på G. Men nu åker jag bort imorgon men tänker ställa väkaren så jag kanske hinner en bänk till.


Har ni mycket blommor i er trädgård?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 1 maj 2014 21:56

Hej hopp! Nu är det länge sedan jag bloggade IGEN, behöver en spark i baken för att det ska bli av. Den här gången sparkade Emil och Jessica mig så nu kommer det ett inlägg. idag var en bra dag också då jag lyckats få många fina bilder efter en eft...

Av Veronica - 12 maj 2013 18:39

Jag är verkligen inte bra på att uppdatera... April månad är slut och i och med det även min fitnessfight. Hur gick det då? Efter 30 dagar med en timme träning/dag? och med vanlig mat var tredje timme- kanske lite mer Keso än vanligt :) Jor...

Av Veronica - 21 april 2013 07:08

Lax med potatis och massa olika FF sallader o FF skagenröra. Det var supergott och vackert :)...

Av Veronica - 21 april 2013 07:00

Varit lite mycket nu... Blev SM-guld för Skellefteå i torsdags o firande av guldgossarna! Hela skoldagen på fredag så firade vi också, det är ju lite kul :) sen på fredag hade vi bjudmiddag med världens bästa klass 9B får lite Ågren när man inser hu...

Av Veronica - 14 april 2013 22:13

Grattis storkillen :)  

Ovido - Quiz & Flashcards