Välkomna till familjen Dahlbergs liv...

Alla inlägg under juni 2009

Av Veronica - 22 juni 2009 17:59

Idag var det dags - dagen D!

Efter en mysig lunch på tu man hand så lämnade jag av honom och all packning. Han klev ombord på bussen och vinkade. Sedan försvann han. Å min lille goe son... Mamma saknar dig... pratade med honom för en halvtimme sedan och det första han sa var:

- mamma vi har pratat regler, vet du hur många dom har? Jag kommer nog inte ihåg en enda :)

LÅter bra, eller hur :)


Men fint var det och många nya hade han träffat. Nu skulle dom ut och bada i det långgrunda havet...


Kram på er...

Av Veronica - 21 juni 2009 20:53

Nu har sonen och dottern spelat vårens sista match. Stora förluster för båda men nöjda var dom iallafall. Nu är det pause till augusti - då börjar det om. Jennnifer har iof fotbollssskola hela veckan men det är bara på dagarna. Sen kan vi lägga skorna på hyllan i en månad. Nu får man kanske lite fritid :)

Av Veronica - 21 juni 2009 20:48

Om 14 timmar är det dags. Om 14 timmar ska jag lämna min son på Edda i Ske-å. Då börjar hans 11 dagars äventyr. Jag hoppas han får roligt, jag hoppas han kommer hem rikare och med många minnen för livet. Nu är väskan packad och alla kläder märkta. Sovsäcken är framme och stövlar, regnkläder, badkläder och discokläder valda. Väskan är proppfull och påsen med skor står bredvid. Många mammatårar är fälda i smyg. Sonen är duschad och fixad. Ligger nu och slappar framför tv:n - han erkänner att det känns pirrigt nu. Men jag hoppas han genomför alla de eleva dagars äventyr som väntar - även om mammahjärtat får det jobbigt.

Undra om vi kommer att somna ikväll?

Har era barn vart på äventyr?

Av Veronica - 21 juni 2009 20:43

Så spännande, så mysigt - vilken fest...

Att vara på midsommartravet i Skellefteå är verkligen mysigt - en riktig folkfest. Vi var ett gäng som åkte ner med fulla kulbagar och tipskuponger i högsta hugg var vi redo. Det var första gången barnen fick följa med och de tittade i tabeler och valde - ibland efter turnummer, ibland efter namn och senare på kvällen så hade de lärt sig att kolla placeringar - så då vann vi. Tänk att det kan vara en så stor lycka att satsa 10 kronor och vinna 14, eller satsa tio kronor och vinna 22 eller som vår största vinst blev - att satsa 10 kronor och vinna 44. Lyckan var stor, sockervadden god. Helt saliga åkte vi hemmåt och fick skåda solnedgången. Kram på er...


Av Veronica - 20 juni 2009 20:35

Ännu en midsommar är avklarad. Med sol, dans, lekar, picknick och trevligt sällskap. Dagen började traditionsenligt nere på platsen med tipsrunda, kycklingsallad, lotteri, klä stången och dansa runt den, äta jordgubbar med grädde och mysa. Moder, Markus, Rasmus, Angelica, Renne och Saga kom på besök - really nice. Efter drygt två timmar vandrade vi hemmåt för att förberda nästa kalas. Besök hos Pers kusin med familj, brännboll, kubb, mat och supertrevligt sällskap. Å miljoners mygg :( Hem kom vi efter tolv och trötta och nöjda kröp vi under täcket. Det blev en lång sovmorgon för alla utom jag och Brolle. Vi steg upp och planterade växter :)

Lite bilder från midsommarafton kommer här :


Nu var det dags att åka hem :)


Hoppas ni hade en trevlig midsommar :)

Av Veronica - 17 juni 2009 22:02

SOMMARLOV!!!!

Av Veronica - 17 juni 2009 22:00

Nu drar alla byaaktiviteter igång så min lott var att köpa lotterivinster. Stuvade in familjen i bilen för en tripp till Piteå. Efter två timamr på Dollar Store så hade vi fyllt en kundvagn och två korgar - en korg var vår :) Resten var vinster. Inte bara lite less var vi och det satt gott med ett suprime mål efter denan utmaning :)

Nu har vi vinster till tipsrundor, godisregn, lotterier gånger flera. Kom och köp :)

Av Veronica - 17 juni 2009 21:56

Nu har jag åkt dit - har skaffat en spikmatta och visst är det skönt. Kanske inte skönt skönt. men skönt på ett speciellt vis. det sticker, det bränner, det hettar och sedan blir man avslappnad och röd och het. Det är en upplevelse. Men ta det lungt:) Min första liggning slutade med illamående och stickningar i fötter. Men nu går det bättre. Jag vet att jag är en vekling och bevisen duggar tätt nu. Både Jennifer, Jonathan och Per låg längre än mig och kände inga konstigheter.


Mitt mål i sommar - ligga och slappa på mattan .)


Ovido - Quiz & Flashcards